15.06.07 
У зв’язку з тим, що ряд інтернет-сайтів та друкованих засобів масової інформації оприлюднили інформацію щодо можливої заборони українським авіакомпаніям здійснювати рейси до країн ЄС, та з метою запобігання розповсюдження некомпетентних та непрофесійних коментарів, які потребують уточнення та перевірки їх достовірності журналістами України Державна авіаційна адміністрація офіційно заявляє:

З 1996 року в країнах ЄС розпочалась робота за програмою SAFA (Safety Assessment of Foreign Aircraft) „Оцінювання рівня безпеки іноземних літаків”. Програма була розроблена країнами-членами JAA (Об’єднана авіаційна влада) для оцінки відповідності експлуатантів стандартам безпеки польотів, що викладені в Додатках до Конвенції про міжнародну цивільну авіацію (Чикаго, 1944 року).

Спеціально створені для цієї мети органи інспектування країн-членів JAA розробили стислий витяг з вимог Додатків ІКАО щодо безпеки польотів та розпочали контроль всіх іноземних компаній, які виконують польоти до країн ЄС.

Результати цих перевірок зберігаються в спеціально створеній базі даних, доступ до якої отримують тільки особи, що приймають участь в програмі SAFA в своїй країні та підписали угоду про конфіденційність.

З 01.01.2007 координація та всі повноваження щодо перевірок SAFA передані від JAA до Єврокомісії, яка має необхідні важелі впливу аж до заборони прильоту до країн ЄС окремих авіакомпаній, що не підтримують необхідний рівень безпеки польотів (так званий „чорний список”). За останні роки в базі даних накопичився значний статистичний матеріал, що дозволяє європейським інспекторам SAFA виконувати перевірки, та зосереджуватись на конкретних авіакомпаніях, які за результатами попередніх перевірок отримали негативні оцінки.

Будь-яка авіакомпанія, що демонструє при перевірках прогалини у встановлених SAFA сферах контролю, може бути запрошена до Єврокомісії для проведення оцінки її відповідності стандартам безпеки польотів, що діють у ЄС, та з метою надання відповідних пояснень.

При нездатності авіакомпанії дотримуватись міжнародних стандартів безпеки польотів, польоти таких авіакомпаній в країнах ЄС обмежуються, а прибуття до європейських аеропортів забороняється. Це може стосуватися не тільки українських, але й російських, азійських та американських авіакомпаній, оскільки вимоги до безпеки польотів є єдиними для всіх та визначені нормами ІКАО.

Провідні українські авіакомпанії (ЗАТ „Авіакомпанія АероСвіт – Українські авіалінії” та Спільне ЗАТ „Авіакомпанія „Міжнародні Авіалінії України”) за останні роки роботи перейшли на використання іноземних літаків, які відповідають чинним вимогам ІКАО. Накопичуючи багатий досвід польотів та маючи високопрофесійний персонал, при проведені інспекцій SAFA ці авіакомпанії отримували лише незначні зауваження, які не впливають на безпеку польотів. Ці провідні компанії України вже успішно пройшли більш складну та прискіпливу форму контролю – аудит IOSA (експлуатаційний аудит безпеки міжнародної організації авіаперевізників ІАТА). При цьому ЗАТ „Авіакомпанія АероСвіт – Українські авіалінії” готується до другого аудиту IOSA, а СЗАТ „Авіакомпанія „Міжнародні Авіалінії України” пройшла його двічі. Таким чином, ці дві компанії, з точки зору забезпечення безпеки польотів, не поступаються таким визнаним авіаційним брендам як „Люфтганза” та „Австрійські авіалінії”, а заборона польотів в ЄС для цих компаній є практично неймовірною.

З іншого боку, є загроза щодо обмеження польотів дрібних регіональних авіакомпаній України до Європейського Союзу. Зокрема, на засіданні Комітету з Повітряної Безпеки Єврокомісії, яке відбудеться у червні 2007 року, буде розглядатися стан забезпечення безпеки польотів українськими вантажними авіаперевізниками.

Виходячи з вищевикладеного Державна авіаційна адміністрація надалі буде продовжувати політику посилення цілеспрямованого, незаангажованого та принципового підходу до перевірок, сертифікації та ліцензування українських авіакомпаній, а також поглиблювати роботу з приведення українського законодавства в області авіації до міжнародних стандартів. Так, на даний момент розробляється проект Повітряного кодексу України, який посилює вимоги до безпеки польотів у відповідності до вимог міжнародних авіаційних інституцій.

Крім того, Державна авіаційна адміністрація наголошує, що забезпечення безпеки польотів є загальнодержавним завданням та пріоритетним напрямом у здійсненні транспортної політики Державної авіаційної адміністрації у складі Міністерства транспорту та зв’язку України за координуючої ролі Міністерства закордонних справ і Кабінету Міністрів України.

Источник: http://avia.gov.ua/