ПРО ПОРУШЕННЯ БЕЗПЕКИ ПОЛЬОТІВ ТА ЇЇ ВПЛИВ НА БЕЗПЕКУ СУСПІЛЬСТВА
РІШЕННЯ ПРО ПРИЗУПИНЕННЯ СЕРТИФІКАТУ ЕКСПЛУАТАНТІВ (ЗАБОРОНА ПОЛЬОТІВ)
Сертифікаційна комісія Державної авіаційної адміністрації України 25.07.07 проводила засідання щодо відповідності ряду авіакомпаній правилам сертифікації експлуатанта. На якому було прийнято рішення про призупинення сертифікату експлуатанта таким компаніям: ТОВ Авіакомпанія „Балтика”, ТОВ Аероміст „Харків” та ТОВ авіакомпанія „Українсько-Середземноморські авіалінії”. Найбільш резонансним в цьому списку є справа з третім пасажирським перевізником в Україні. Це безпрецедентний випадок коли така поважна компанія закриває очі на суттєві недоліки, які впливають на рівень безпеки польотів.
З метою перевірки заходів, які впровадила компанія щодо усунення попередніх недоліків і доповіла про це, Державна авіаційна адміністрація України у період з 18.07.07 по 23.07.07 провела позапланову інспекцію ТОВ авіакомпанії „Українсько-Середземноморські авіалінії”.
В ході перевірки комісією було виявлено низку грубих порушень з питань організації льотної роботи, інженерно-технічного забезпечення, організації авіаційних перевезень та фінансово-економічних питань, які впливають на стан безпеки польотів.
Під час проведення перевірки комісією був встановлений системний підхід щодо маскування фактів порушень основ безпеки польотів. Як приклад можна навести багаторазові випадки перевищення норм робочого часу та скорочення часу відпочинку. За даними комісії робочий час пілотів та бортпровідників часто складає від 14 до 24 годин за робочу зміну (норма 12 годин). Безперервна робота без вихідних проходить протягом 7 – 9 робочих днів з перервою на відпочинок менш ніж 8 годин.
Фізична втома членів екіпажу вже приводила до серйозних наслідків в цій авіакомпанії (катастрофа в Трабзоні із загибеллю 72 іспанських миротворців).
Технічний стан повітряних суден авіакомпанії не відповідає міжнародним та національним стандартам. Спостерігаються часті поломки, які призводять до значних затримок рейсів та виконання польотів з багаточисельними відстроченими дефектами протягом часу, які перевищують ліміти.
Значна кількість перевірок SAFA (Програма оцінки безпеки міжнародних авіаційних перевізників) підтверджує ігнорування авіакомпанією основних вимог щодо забезпечення технічного стану літаків та виконання експлуатаційних процедур. Це надало підставу авіаційним владам Італії та Німеччини заборонити виконання польотів в ці країни. Інспекція SAFA повідомила Єврокомісію щодо можливості внесення цієї компанії до „чорного списку”.
Парк літаків авіакомпанії має в своєму складі застарілі типи повітряних суден іноземного виробництва (понад 30 років експлуатації - DC-9), які під час експлуатації в літній період мають значні експлуатаційні обмеження особливо на гірських аеродромах. Ці обмеження часто порушуються, особливо стосовно максимально дозволеної маси літака на зльоті.
Значна кількість скарг пасажирів на затримки рейсів свідчить про дуже низький стан регулярності польотів. Це зумовлено відсутністю достатньої кількості підготовленого льотного складу та слабким рівнем організації планування польотів.
Враховуючи велику кількість відхилень від нормативно-правової бази, невиконання важливих пунктів Керівництва з виконання польотів, що безпосередньо стосуються безпеки польотів, а також те, що фінансово-економічний стан авіакомпанії залишається важким, комісія винесла питання щодо розгляду результатів позапланової перевірки та прийняття відповідного рішення на засідання сертифікаційної комісії Державіаадміністрації.
Сертифікаційна комісія Державної авіаційної адміністрації України, враховуючи, що виявлені порушення безпосередньо впливають на безпеку польотів та суспільства в цілому, винесла рішення про призупинення дії сертифіката експлуатанта.
Источник: avia.gov.ua