Агентство з безпеки авіації Європейського Союзу (EASA) опублікувало подробиці впровадження обмежувальних заходів в авіаційному секторі, введених Європейським Союзом проти Росії після її військового вторгнення в Україну.
З огляду на військову агресію Росії проти України в лютому 2022 року, Європейський Союз ухвалив ряд обмежувальних заходів у різних секторах, зокрема, в обороні, енергетиці, авіації та фінансах.
Було прийнято два пакети обмежувальних заходів в авіаційній сфері:
Пакет 1: передбачає повну заборону на експорт товарів і технологій, придатних для використання в авіаційній та космічній промисловості, а також заборону надання технічної допомоги та інших супутніх послуг щодо товарів і технологій, на які поширюється ця заборона.
Пакет 2: передбачає заборону російським авіаперевізникам або повітряним суднам, незалежно від держави їх реєстрації, здійснювати польоти на/з або над територію ЄС.
Детальніше:
1 СЕРТИФІКАТИ ЗІ СХВАЛЕННЯ КОНСТРУКЦІЇ, СЕРТИФІКАТИ ОРГАНІЗАЦІЙ ТА ТРЕНУВАЛЬНЕ ОБЛАДНАННЯ МОДЕЛЮВАННЯ ПОЛЬОТІВ.
Заборонено надавати технічну допомогу чи інші послуги, пов’язані з товарами та технологіями, придатними для використання в авіації чи космічній промисловості, незалежно від того, чи походять вони із ЄС чи ні. Заборонено забезпечення, виробництво, технічне обслуговування та використання цих товарів і технологій, прямо чи опосередковано, будь-якій фізичній чи юридичній особі, організації чи органу в Росії або для використання в Росії.
Відповідно, EASA прийняло рішення призупинити дію всіх виданих нею сертифікатів, включаючи сертифікати виробів, частин та приладів, а також сертифікати організацій і тренувальних обладнань моделювання польотів, якщо власник сертифіката знаходиться в або є резидентами Росії, або іншим чином підпадає під санкції.
2 ПОТОЧНІ ТА НОВІ ЗАЯВКИ НА ВИДАЧУ СЕРТИФІКАТІВ EASA.
EASA також вирішила призупинити розгляд заявок на сертифікацію від організацій та осіб, які знаходяться в або є резидентами Росії або іншим чином підпадають під санкції.
EASA також не прийматиме до подальшого повідомлення нові заявки на сертифікацію від організацій та осіб, які знаходяться в або є резидентами Росії або іншим чином підпадають під санкції.
3 ЗАБОРОНА ПОЛЬОТІВ РОСІЙСЬКИМИ ПОВІТРЯНИМИ СУДНАМИ НА/З АБО НАД ТЕРІТОРІЄЮ ЄС.
Заборонено для будь-яких повітряних суден, які експлуатуються російськими авіаперевізниками, включаючи авіаперевізників які використовують спільне використання кодів або певний блок крісел, для будь-яких зареєстрованих в Росії повітряних суден, або для будь-яких не зареєстрованих у Росії повітряних суден, які є у власності чи зафрахтовані, або іншим чином контролюються будь-якою російською фізичною або юридичною особою, організацією або органом, приземлятися, злітати з території або виконувати політ над територією ЄС. За винятком випадків аварійної посадки або екстреного прольоту.
З огляду на вищезазначене EASA призупинила до подальшого повідомлення всі дозволи операторів третіх країн (TCO), які вона видала відповідно до Регламенту (ЄС) № 452/2014 експлуатантам комерційного повітряного транспорту, для яких Росія виступає як держава експлуатанта.
4 ЛІЗИНГ ПС ЗАРЕЄСТРОВАНИХ В РОСІЇ АБО ПС, ЩО ЕКСПЛУАТУЮТЬСЯ РОСІЙСЬКИМ ЕКСПЛУАТАНТАМ.
Експлуатантам повітряних суден ЄС забороняється укладати договір лізингу або код-шерингу з експлуатантами повітряних суден Росії або відносно повітряних суден, зареєстрованих в Росії. Відповідно, такі договори лізингу не повинні бути схваленими національними компетентними органами відповідно до Регламенту (ЄС) № 965/2012.
Крім того, будь-які чинні договори оренди або угоди про спільне використання кодів з експлуатантами повітряних суден Росії або щодо повітряних суден, зареєстрованих в Росії, повинні бути скасовані або припинені.
5 ЗОБОВ'ЯЗАННЯ УТРИМУВАЧІВ СЕРТИФІКАТІВ ТИПУ ТА ІНШИХ УТРИМУВАЧІВ СХВАЛЕННЯ КОНСТРУКЦІЇ ВІДНОСНО ПОВІТРЯНИХ СУДЕН ЩО ЗАРЕЄСТРОВАНІ/ЕКСПЛУАТУЮТЬСЯ/РОЗРОБЛЕНІ В РОСІЇ.
Заборонено надавати технічну допомогу чи інші послуги, пов’язані з товарами та технологіями, придатними для використання в авіаційній чи космічній промисловості, незалежно від того, чи походять вони із ЄС чи ні. Заборонено забезпечення, виробництво, технічне обслуговування та використання цих товарів і технологій, прямо чи опосередковано, будь-якій фізичній або юридичній особі, організації чи органу в Росії або для використання в Росії.
З огляду на вищезазначене, утримувачам сертифікатів типу EASA забороняється здійснювати заходи для забезпечення підтримання льотної придатності або будь-якої іншої форми технічної підтримки для повітряних суден, зареєстрованих або розроблених в Росії або повітряних суден, що експлуатуються експлуатантом повітряного судна, щодо якого Росія виступає як держава експлуатанта.
6 ІНШІ АСПЕКТИ ОБМЕЖУЮЧИХ ЗАХОДІВ НА УТРИМУВАЧІВ СХВАЛЕНЬ ТА СЕРТИФІКАТІВ, ВИДАНИХ ВІДПОВІДНО ДО РЕГЛАМЕНТУ (ЄС) 2018/1139.
Зокрема забороняється:
Продавати, постачати, передавати чи експортувати, прямо чи опосередковано, товари та технології, придатні для використання в авіаційній чи космічній промисловості, незалежно від того, чи походять вони із ЄС чи ні, будь-якій фізичній чи юридичній особі, організації чи органу в Росії або для використання в Росії.
Забезпечувати будь-яку одну або будь-яку комбінацію з таких заходів: капітальний ремонт, ремонт, огляд, заміна, модифікація або усунення дефектів повітряного судна або компонента, за винятком передпольотного огляду, стосовно товарів і технологій, придатних для використання в авіації або космічної промисловості, прямо чи опосередковано, будь-якій фізичній або юридичній особі, організації чи органу в Росії або для використання в Росії.
Надавати технічну допомогу (включаючи навчання), посередницькі послуги або інші послуги, пов’язані з товарами та технологіями, придатними для використання в авіаційній чи космічній промисловості, а також із забезпеченням, виробництвом, технічним обслуговуванням і використанням цих товарів і технологій, прямо чи опосередковано будь-якою фізичною або юридичною особою, організацією чи органом в Росії або для використання в Росії.
Постачати в Росію будь-які товари подвійного використання або підтримувати їх використання, обслуговування або фінансування, як описано в статті 2 Регламенту (ЄС) № 833/2014 зі змінами, внесеними Регламентом (ЄС) 2022/328 та переліченими в Додатку I Регламенту 2021/ 821. Ця заборона застосовується також у випадках, коли товари не були заявлені як для військового використання.
Джерело: https://www.easa.europa.eu/.../restri.../notice-stakeholders