01.06.22 

ImageУ Москві виявився заблокованим лайнер Airbus A320 авіакомпанії Air Serbia, оскільки йому потрібен дрібний ремонт у Росії, але його не вдалося погодити з американським постачальником деталей та авіавиробником Airbus.

Про це пишуть СМІ з посиланням на пасажира рейсу Володимира Мазуріна, що не відбувся.

Літак мав вилетіти з Москви до Белграда 26 травня о 23:00. Про остаточне скасування рейсу командир судна повідомив о 05:00 наступного дня. При цьому він пояснив скасування проблемою із капотом двигуна. У середині дня представник Air Serbia запевнив пасажирів, що ремонт завершено, але його треба погодити з авіабудівною компанією Airbus.

28 травня стало відомо, що отримати дозвіл на політ неможливо через позицію постачальника зламаної деталі Collins Aerospace. Airbus A320 з бортовим номером YU-APH досі залишається в Москві, а Air Serbia почала здійснювати рейси до Белграда на лайнерах з меншою кількістю місць.

Після початку війни в Україні найбільші у світі виробники літаків Boeing та Airbus призупинили постачання запчастин, а також припинили здійснювати технічне обслуговування та підтримку для російських авіаліній. До них приєдналася Raytheon Technologies, до якої входить Collins Aerospace. Boeing також припинив підготовку пілотів у Росії.

Виробник двигунів CFM International повідомив російські авіакомпанії про зупинення всіх поставок авіаційних деталей до Росії. Російські авіакомпанії використовують близько 800 двигунів CFM56. Ними оснащуються найпопулярніші у перевізників літаки Airbus A320 та Boeing 737.

3 березня про аналогічне рішення повідомив бразильський авіавиробник Embraer. А американська компанія Jeppesen повідомила російську "Победу", що припиняє передачу їй аеронавігаційної інформації.

Наприкінці травня китайська влада заборонила польоти російських літаків Boeing, зробивши виняток лише для транзитних рейсів. Насамперед від цієї заборони постраждала вантажна авіакомпанія «Авіастар-ТУ». Вона є основним партнером популярного в РФ маркетплейсу AliExpress, а також Пошти Росії.

Загроза припинення польотів нависла і над російським лайнером Sukhoi Superjet 100, який за умов санкцій міг би замінити лайнери іноземного виробництва. Російські авіакомпанії не можуть ремонтувати та підтримувати у справному стані російсько-французькі двигуни SaM146, які встановлюються на Superjet. Це пов'язано із запровадженням санкцій Євросоюзу.