Аеродрому "Гостомель" потрібна повна реконструкція, але у планах нового керівництва - створення вантажного хабу, пасажирського терміналу, а також створити компанію під умовною назвою Antonov Technic.
У результаті російської агресії практично повністю зруйновано інфраструктуру аеродрому "Гостомель" та льотно-випробувальної бази: унікальні ангари, побудовані спеціально для технічного обслуговування "Русланів" та "Мрії", лабораторії та інші споруди.
За словами заступника гендиректора з операційної та адміністративної діяльності ГП "Антонов" Віктора Авдєєва в інтервью виданню Forbes, війну ще не закінчено, тому конкретних цифр втрат "Антонова" не називають. Відсутній доступ на нерозміновані й знешкоджені об?єкти аеродрому в Гостомелі.
"Антонову" треба інвентаризувати активи та оцінити можливість їх подальшого застосування, зважаючи на характер завданих ушкоджень. Після цього буде проведено технічне обстеження кожного з об?єктів: від нерухомості та земельної ділянки під аеродромом до літаків. Потім під егідою "Укроборонпрому" та Мінстратегпрому планується сформувати необхідний пакет документів, які буде подано в рамках загального позову України проти РФ до Міжнародного суду ООН.
Враховуючи ринкові ціни на виконання робіт та матеріали, керівництво "Антонова" попередньо оцінює вартість реконструкції аеродрому в Гостомелі в близько $0,5 млрд. Йдеться про інвестиції саме у відновлення аеродрому.
Віктор Авдєєв вважає, що потрібна не тільки повна реконструкція, а по суті, будівництво нового аеропорту.
"Мається на увазі, треба побудувати термінал, який дозволить створити в Гостомелі вантажний хаб. Він використовуватиметься насамперед "Авіалініями Антонова". Хочемо підвищити привабливість авіакомпанії за рахунок розширення спектру її послуг, більш функціонально використати парк літаків для міжнародних перевезень. Частину складських приміщень пропонуватимемо в оренду іншим вантажним авіакомпаніям.
Крім того, у Гостомелі буде створено компанію під умовною назвою Antonov Technic, яка забезпечуватиме повний комплекс технічного обслуговування літаків сімейства "Ан" та, можливо, інших типів повітряних суден.
Обов'язково відновимо льотно-випробувальну базу "Антонова", щоб продовжувати модернізацію існуючих типів літаків та розробляти нові. Маємо намір продовжити будівництво літаків Ан-178, Ан-132, Ан-32П. Про нові перспективні розробки розповідати публічно поки що передчасно", - розповів Віктор Авдєєв.
В.О. керівника "Антонова" Євген Гаврилов також повідомив, що планується залучити приватні інвестиції для будівництва невеликого пасажирського терміналу, який зможе конкурувати з аеропортом Київ. Цим терміналом буде зручно користуватися мешканцям міст-героїв Ірпінь, Гостомель, Буча та інших прилеглих населених пунктів.
Але реконструкція аеродрому буде можливой лише після закінчення війни. До цього часу буде готуватися проєктна документація, оцінюватись обсяг необхідних інвестицій та власних коштів, які "Антонов" може вкласти в цей проєкт.
Також ведуться переговори про залучення інвестицій.
"Ведемо переговори з нашими іноземними партнерами з країн Європи, США, а також з деяких країн Азії. До нас приїжджають делегації з посольств цих держав, ми показуємо реальний стан справ після деокупації наших територій. Мова йде про змішані інвестиції. Обговорюються різні рівні: бізнес–бізнес, уряди–уряди, а також професійні організації. Наприклад, асоціація «Аеропорти України» веде переговори про залучення інвестицій від асоціації аеропортів США до кількох об?єктів на аеродромі в Гостомелі", - розповів Віктор Авдєєв.
Раніш повідомлялось, що група архітекторів розробила Концептуальний проєкт пасажирського терміналу "Мрія" у аеропорту Гостомеля.