Після початку війни по всьому світу розлетілися світлини знищеної "Мрії", коли російська армія знищила в Гостомелі операційну базу "Антонова".
Про те, наскільки постраждав флот компаніії, та про плани на майбутне розповіли в інтервью виданню Forbes в.о. керівника "Антонова" Євген Гаврилов та заступник гендиректора з операційної та адміністративної діяльності ГП "Антонов" Віктор Авдєєв.
За словами Віктора Авдєєва, знищення Ан-225 стало болючим ударом не лише для "Антонова", а й для усієї світової авіації. Проте, на жаль, "русскій мір" завдав "Антонову" й інших відчутних втрат. Повністю знищено літаки Ан-74, Ан-26. Серйозно пошкоджено Ан-22 "Антей". Це був єдиний екземпляр, який працював у цивільній авіації, оцінюється технічна доцільність його відновлення. Також пошкоджено Ан-132Д, Ан-28, Ан-148 та модернізований "Руслан" – Ан-124-100М-150.
Євген Гаврилов повідомив, що наразі експлуатується пёять Ан-124-100 "Руслан", які тимчасово базуються на аеродромі у Лейпцигу. Там же діє технічна база їх обслуговування. Це дозволило продовжувати виконання міжнародних перевезень відповідно до укладених контрактів.
"Антонов" працює над розширенням парку літаками сімейства "Ан", вважає цей напрямок перспективним і не розглядає розширення парку за рахунок західної техніки. Кілька машин уже існуючих типів планують побудувати, а також є літаки, які перебувають у розробці.
За словами Авдєєва, у доробку "Антонова" є кілька літаків, які наразі "законсервовані". Щоб убезпечити їх, про які саме літаки йдеться, де вони зараз знаходяться не повідомляється. "Антонов" підніме їх на крило після нашої перемоги, щоби поповнити льотний парк.
Крім того, Авдєєв повідомив, що поки "Антонов" не планує займатися пасажирськими перевезеннями. Є потреба максимально ефективно використати інфраструктуру майбутнього аеродрому "Гостомель", зокрема, за рахунок обслуговування пасажирських авіакомпаній. У Антонові" сподіваються, що відродиться проєкт зі створення нової української авіакомпанії UNA, яка може базуватися в Гостомелі.
Щодо відновлення "Мрії", Євген Гаврилов розповів: "Скажу, не вдаючись у подробиці, роботи щодо проєкту відновлення «Мрії» вже ведуться. Паралельно вивчається питання залучення коштів на їх виконання. Сподіваюся, що нам допоможе держава. Існує багато скептиків, які стверджують, що відновлення «Мрії» є економічно неефективним. Ми не вступаємо до таких дискусій, проте вважаємо, що ефективність відродження такого літака слід оцінювати за іншими критеріями. Новий Ан-225 буде символом перемоги та відновлення потенціалу української авіабудівної галузі. Буде чудово, якщо на одному зі святкувань Дня незалежності вона здійснить політ над центральними вулицями Києва.
Будь-який унікальний виріб в одиничному екземплярі має досить високу ціну. Зараз про остаточну цифру говорити передчасно – проводяться відповідні розрахунки".
"Такі несерійні зразки, як правило, не окупаються, на відміну від літаків, які надалі виробляються серійно та інтенсивно експлуатуються. Однак, як я вже сказав, у випадку з "Мрією"треба брати до уваги й інші критерії"
Відповідаючи на питання, чи розглядається можливість продажу частки в "Антонові", наприклад, іноземному стратегічному інвестору у рамках переговорів щодо залучення інвестицій, Гаврилов сказав, що продавати "Антонов" немає сенсу, не так багато країн у світі, які мають власну авіаційну промисловість, ми повинні відроджувати наш авіапром та змінювати підходи до ведення бізнесу.
За інформацією Віктора Авдєєва, продовжується робота над корпоратизацією "Антонова". Перша мета – вивести активи "Антонова" з пострадянського підприємства до реальної комерційної структури з ефективною системою менеджменту, у тому числі зі спостережною радою, зі зрозумілою аудитованою фінансовою звітністю, з проведеною оцінкою інтелектуальної власності.
Наступна мета – кооперація з іншими авіабудівними компаніями щодо локалізації виробництва літаків сімейства "Ан" в інших країнах світу. На "Антонові" розуміють, що виробничі потужності застаріли, тому для продовження будівництва літаків потребують більш сучасного обладнання. У той же час конструкторський потенціал дає змогу конкурувати з іншими виробниками військово-транспортних та цивільних літаків.