Найбільша вантажна авіакомпанія Росії AirBridgeCargo шукає можливості продовжити діяльність за межами країни. Видання Aviation Week повідомило з посиланням на джерело, близьке до авіакомпанії, що остання веде переговори про переведення свого флоту та персоналу під сертифікат вантажного підрозділу еміратського перевізника Etihad.
У 2004 році AirBridgeCargo першою в Росії почала експлуатацію вантажних літаків Boeing 747. Зараз у її парку чотири Boeing 747-400F, 13 Boeing 747-8 та один літак Boeing 777F. Всі вони припинили польоти в березні, після того, як авіаційна влада Бермудських островів, де були зареєстровані ці машини, відкликала їх сертифікати льотної придатності.
За словами джерела, очікується, що першим у середині серпня в Etihad Cargo буде передано Boeing 777F. Після цього з вересня розпочнеться передача літаків Boeing 747.
"Etihad отримає велику компетенцію, клієнтську базу та доступ до станції техобслуговування в регіоні", - пояснило джерело. Угода передбачає створення спільного підприємства, яке дозволить AirBridge Cargo продовжити продавати послуги з перевезення та працювати на своїх традиційних маршрутах під новим брендом.
Etihad Cargo базується на Абу-Дабі; в її парку зараз п'ять вантажних Boeing 777, які обслуговують десять напрямків в Азії, Африці, Близькому Сході та Північній Америці. Маршрутна мережа AirBridgeCargo пов'язувала дев'ять хабів у Європі та на Близькому Сході, п'ять у Росії та СНД, вісім в Азії та два у США.
Після того, як у березні західні країни ввели санкції на постачання та лізинг цивільних повітряних суден до країни-агресора, російський уряд заборонив місцевим авіакомпаніям повернення літаків іноземним лізингодавцям без спеціального дозволу. Однак джерело Aviation Week упевнене, що влада піде назустріч AirBridgeCargo, оскільки угода з Etihad виграшна для обох сторін.
Як повідомило британське видання The Loadstar, два лізингодавці - AerCap і BOC Aviation - вже подали позови проти AirBridgeCargo у Великій Британії та США відповідно, але попросили у суддів відстрочки для проведення переговорів.
Після закриття західних ринків для російських авіаперевізників група "Волга-Дніпро", куди входила AirBridgeCargo, опинилася у складному становищі, оскільки основою її бізнесу були міжнародні перевезення. Окрім AirBridgeCargo польоти призупинила інша дочірня авіакомпанія групи - "Атран", яка експлуатувала дев'ять вантажних Boeing 737. Групі довелося звільнити 1000 із 3500 співробітників, включаючи всіх других пілотів. Свою діяльність продовжила лише материнська авіакомпанія "Волга-Дніпро", у парку якої важкі вантажні літаки Ан-124 та Іл-76. У квітні вона отримала підтримку від уряду Москви у вигляді річного контракту на 9,5 млрд. руб. на перевезення 20 тис. т вантажів із країн Близького Сходу та Азії.
Угода з Etihad дозволить пілотам AirBridgeCargo, що залишилися, продовжити польоти, а самій авіакомпанії - заробити кошти для оплати лізингових платежів за свої літаки. Борти, що передаються в Абу-Дабі, зможуть обслуговуватися ще однією "дочкою" "Волга-Дніпро" — компанією з ТОіР VD Gulf, яка також базується в ОАЕ, в Шарджі.
Проте угода з еміратським перевізником поки що перебуває на стадії обговорення. Ризиком для неї є той факт, що 16 червня Великобританії запровадила санкції проти президента та власника "Волга-Дніпро" Олексія Ісайкіна. Але поки що компанія Etihad не висловила заперечень проти угоди.
У самій Etihad на запит ATO.ru відповіли, що компанія постійно аналізує потенційні можливості для бізнесу, проте через конфіденційний характер такого аналізу не може підтвердити або коментувати факт переговорів з AirBridgeCargo.