Відбудувати літак Ан-225 "Мрію" цілком реально, якщо знайдеться інвестор, який погодиться вкласти гроші в проєкт, проте економічної доцільності відновлювати цей літак наразі немає.
Про це в ефірі "Радіо НВ" заявив колишній інженер-випробувач "Конструкторського бюро Антонов" Костянтин Криволап, який випробовував АН-124 "Руслан" та АН-225 "Мрію".
За словами Криволапа, "Мрія" була останнім фетишем радянської промисловості.
Він наголосив, що у всі часи великою кадровою проблемою КБ Антонова був глибоко пенсійний вік усіх його перших та основних фахівців. А орієнтація на Росію свого часу добила українське авіабудування. Причому Росія свідомо впливала на такий курс провідного авіапідприємства з України.
"Коли були пропозиції й від Boeing, і від Airbus вступати до якихось альянсів, ми сильно розчепірювали пальці й розповідали, які ми круті: «Ми великі. Ми створили "Руслан" та "Мрію", тому всякі Boeing та Airbus нам „п'яти не лоскотали“. Я вважаю, що це все стара операція ФСБ, починаючи з 2000-х років", — наголосив Криволап.
Він також зазначив, що провідні світові авіабудівники не бачать потреби відбудовувати "Мрію".
"Потреби не бачить ні компанія Boeing, ні компанія Airbus. Я приєднуюсь до їхньої думки, тому що теж не бачу таких потреб ринку, які вимагають будівництва Ан-225", — пояснив фахівець.
Водночас він визнав, що "Мрія" для України завжди була символом.
"Це літак, який змушує дивитися на нього, коли він приземляється, коли він злітає, коли він перебуває в аеропорту. Одразу ж зрозуміло: це Україна", — наголосив Криволап.
Якщо дивитися на це питання з такої позиції, тоді, за його словами, єдина проблема — це знайти інвестора проєкту.
"Якщо є спонсор, інвестор, якому необхідний такий літак з іміджевою метою, або він захоче зробити там віп-казино, або туристичний кейс, — чому ні? Я намагаюся знайти економічну доцільність цього проєкту. Відновити можна. Але, знову ж таки, за наявності інвестора", — сказав він.