Основою парку малої авіації росії стануть нові літаки на кшталт "Байкал" та "Ладога", повідомили у четвер, 25 серпня, у Мінпромторгу росиї.
Про це пише газета "Ізвестия".
Сертифікація літаків запланована на 2023 та 2024 роки відповідно, після чого розпочнеться їхнє серійне виробництво.
Таким чином, початок масового виробництва даних літаків планується раніше, ніж теоретично можливе завершення реінжинірингу двигуна для ТВС-2МС (3-5 років).
Раніш джерело, знайоме з ситуацією, повідомляло, що вартість літака завищена.
"Спочатку на заводі говорили, що літак буде коштувати 1,4-1,5 млн. дол., потім близько 2 млн. дол., остання цифра 3 млн. дол. Вони уклали договір з "Полярними авіалініями" лише для того, щоб отримати держфінансування, тобто їм потрібен такий залізобетонний покупець, зараз їм треба побудувати п'ять дослідних екземплярів, щоб провести випробування, але у них поки що один", - розповіло джерело.
За його словами, незважаючи на те, що літак збиратимуть на Улан-Уденському авіаційному заводі, назвати його вітчизняним не можна. "У літаку нічого російського не буде. Двигун американський, гвинт американський, авіоніка американська. Від російського композиту відмовилися - дорого. Композит начебто вирішили застосувати італійський. Маса проблем, у тому числі, як відбуватиметься постачання запчастин, де ремонтуватиметься літак, які заводи ремонтуватимуть", - додав він.
Модернізовану версію Ан-2 планувалось виготовляти повністю із композитних матеріалів та оснащувати американськими двигунами Honeywell Honeywell TPE331-12UAN. За задумом авіаконструкторів, вони дозволять значно скоротити собівартість години польоту та знизити витрату палива. Повітряне судно має підвищити транспортну доступність віддалених населених пунктів.
Але Мінпромторг Росії відклав питання фінансування реінжинірингу американських агрегатів для літака ТВС-2МС до моменту його сертифікації, повідомили в прес-службі міністерства в четвер, 25 серпня.
Раніше виробник літака - новосибірське підприємство "Русавіапром" - попросив у кабміну підтримку на ці розробки в розмірі 9 млрд рублів.
У Мінпромторгу вважають, що "запит "Русавіапрому" щодо реінжинірингу агрегатів варто розглядати після закінчення сертифікаційних робіт за заявками ФАУ "СибНІА ім. С.А. Чаплигіна" (розробника літака). Також у відомстві уточнили, що роботи з реверс-інжинірингу "можуть зайняти маючих досвід підприємств-розробників час від трьох до п'яти років за умови активної роботи та наявності необхідних ресурсів та фінансування".
У 2015 році експлуатацію літака дозволили на основі атестату про придатність (сьогодні таке право дає інший документ - сертифікат типу). Тому ТВС-2МС доведеться заново сертифікувати за новими федеральними правилами (ФАП-21).
Директор "СибНІА" Володимир Барсук підтвердив, що інститут справді подав заявку на сертифікацію на модель ТВС-2МСП. Від ТВС-2МС вона відрізняється переробленим "хвостовим оперенням", але комплектується тими самими американськими двигуном і гвинтом. При цьому Барсук підкреслив, що інститут копіювати американські агрегати не планує.
Як вони тепер будуть виробляти цей літак в умовах санкцій - невідомо, навіть якщо вкрасти двигун вдасться.