16.09.22 

ImageМіжнародна організація цивільної авіації (ICAO) поставила Росії "червоний прапорець" на сторінці аудиту результатів безпеки польотів. 

"У 2022 році ICAO виявила серйозну проблему в галузі безпеки щодо здатності Росії належним чином контролювати повітряні судна, що знаходяться під її юрисдикцією", - йдеться в поясненнях. 14 вересня минув 90-денний термін, який Міжнародна організація цивільної авіації (ICAO) відвела Росавіації на виключення подвійної реєстрації повітряних суден, які перебувають у лізингу у російських авіакомпаній. 

Відповідно до 18 статті Чикагської конвенції про міжнародну цивільну авіацію, реєстрація повітряного судна більш ніж в одній державі не може вважатися дійсною. У Росії кілька сотень літаків іноземного виробництва з подвійною реєстрацією – російською та бермудською. 

У березні 2022 Управління цивільної авіації Бермудських островів (BCAA) призупинило дію сертифікатів льотної придатності літаків російських авіакомпаній, зареєстрованих на Бермудах. Щоб зберегти парк ПС та мати можливість самостійно підтримувати льотну придатність літаків, понад 500 з них було переведено до російської юрисдикції. 

Станом на 13 вересня одночасно у російському та бермудському реєстрах перебувало 560 повітряних суден. Коли повітряні судна з іноземною реєстрацією перевели до російської юрисдикції, їх сертифікати льотної придатності були автоматично продовжені до кінця поточного року, а контролювати льотну придатність стала лише Росавіація, оскільки Росія розірвала угоду з Бермудами про передачу їм функцій нагляду за літаками.

 Подвійна реєстрація повітряних суден спричиняє проблеми, пов'язані з міжнародним визнанням ліцензії радіостанції літака та сертифіката його льотної придатності, пояснював у червні представник ICAO Ентоні Філбін. Він попереджав, що якщо до середини вересня проблему не буде усунуто, то на сайті ICAO навпроти Росії з'явиться «червоний прапорець».

"Червоний прапорець" було присвоєно у 2018 році державі Бутан, а тепер другий з'явився у Росії. На практиці це означає, що всі інші держави світу можуть відмовити російським літакам у використанні їхнього повітряного простору через небезпечний стан літаків із РФ.

ICAO не може щось дозволяти або забороняти, вона може тільки рекомендувати і повідомити. Але на підставі цієї інформації інші країни можуть забороняти літакам російських авіакомпаній використання свого повітряного простору.