Найбільший лізингодавець авіаринку вимагає від страховиків $3,5 млрд за неповернутіі росією літаки
Компанія AerCap Holdings, що є найбільшим лізингодавцем на глобальному авіаційному ринку, подала позов до страховиків з вимогою виплатити $3,5 млрд за 116 літаків, що залишилися в росії.
Російські авіакомпанії відмовилися повернути їх та перереєстрували на території РФ.
Про це повідомляє Liga.net з посиланням на видання Financial Times.
У судовому позові наголошується, що після того, як ЄС запровадив санкції проти Росії, лізингова компанія заявила російським авіакомпаніям про припинення оренди і попросила їх повернути літаки. Натомість оператори перереєстрували літаки в Росії та продовжили їхнє використовувати.
AerCap зазначає, що російські оператори не віддали компанії 116 літаків і 23 запасні авіадвигуни.
Компанія подала позов до Високого суду Лондона до групи страховиків із США на чолі з AIG та європейських компаній на чолі з Lloyd's.
AIG страхувала літаки компанії від усіх ризиків, за винятком воєнних, а друга займається ризиками, пов'язаними з війною. Загальна сума покриття $3,48 млрд, з них $1,22 млрд припадає на воєнні ризики.
Група страхових компаній на чолі з AIG наполягає, що дії російських авіакомпаній "були вчинені з політичною метою", що виводить літаки з-під страхового покриття.
Lloyd's наполягали на тому, що, навіть якщо суд вирішить, що конфіскація була частиною події, що їх охоплюють поліси, вони нестимуть відповідальність тільки у разі знищення літаків.
Видання зазначає, що найближчими місяцями, ймовірно, буде "хвиля" страхових претензій щодо активів, які застрягли в Росії.
"Страхові наслідки війни Росії проти України, що триває, тільки почалися", — цитує видання співробітника юридичної фірми Reed Smith Марка Прінга.
26 лютого Європейський Союз ухвалив рішення про повну заборону на постачання та лізинг літаків, вертольотів та іншої авіатехніки до РФ, а також їхнього страхування та техобслуговування.
14 березня Путін підписав закон, що дозволяє російським авіакомпаніям експлуатувати іноземні літаки, що є в лізингу, без іноземного сертифіката.
22 березня стало відомо, що Росія перевела до свого реєстру близько 800 літаків, які належать іноземним лізингодавцям або зареєстровані в іноземних реєстрах.