25.10.22 

ImageМінтранс рф підготував проект постанови уряду, який дозволяє техобслуговування та ремонт літаків з використанням неоригінальних компонентів, виготовлених "за процедурами країн, які є провідними у світовому авіаційному співтоваристві".

В умовах санкцій російські компанії зазнають труднощів у поставках оригінальних комплектуючих, вироблених організаціями, схваленими авіавладою країн розробників повітряних суден, йдеться в поясненні до проекту. Запуск власного виробництва частини іноземних запчастин у РФ та їх сертифікація "займе значний час, який перевищує час експлуатації багатьох комплектуючих виробів". Цей розрив вплине на безпеку та обсяги повітряних перевезень до РФ, зазначають автори документа.

"В той же час авіаційною промисловістю деяких країн налагоджено виробництво з виготовлення неоригінальних компонентів відповідно до різних процедур Part Manufacturer Approval (PMA), European Part Approval (EPA), Technical Standard Orders Authorization (TSOA) та схвалених до встановлення на повітряні судна на підставі відповідної документації. Проектом постанови пропонується допустити встановлення вищевказаної категорії компонентів, виготовлених за процедурами країн, які є провідними у світовому авіаційному співтоваристві у цьому виді діяльності", - сказано у поясненні.

Цей захід дозволить російським компаніям "значно розширити номенклатуру компонентів, що використовуються, поряд з оригінальними компонентами для забезпечення підтримки льотної придатності парку повітряних суден в РФ".

Крім того, проектом пропонується допустити впровадження модифікацій і виконання ремонтів літаків "на підставі документації, розробленої схваленими організаціями країн, що також є провідними у світовому авіаційному співтоваристві в цьому виді діяльності, включаючи країни, що не є країнами розробників авіатехніки, що експлуатується в РФ". Пропозиція обумовлена ??обмеженим доступом російських компаній до конструкторської документації та програмного забезпечення розробників техніки, а також недоліком досвіду таких організацій.

Проект також передбачає продовження до кінця 2023 року дії заходів, встановлених у попередніх редакціях ухвали №353. Зокрема, продовжуються терміни дії сертифікатів льотної придатності іноземної авіатехніки, виданих Росавіацією, у разі їх закінчення у період з 1 березня до 31 грудня 2022 року.

Раніше повідомлялось, що Міжнародна організація цивільної авіації (ICAO) поставила Росії "червоний прапорець" на сторінці аудиту результатів безпеки польотів.