01.12.22 

ImageПерший день саміту Airbus у 2022 році надіслав багато позитивних повідомлень про те, що авіавиробник робить для розвитку водневих технологій в авіації

Airbus заявив, що саміт продемонстрував відчутний прогрес і досягнення аерокосмічного сектору на шляху до більш стійкого майбутнього для авіації.

Вчора, наприкінці першого дня, Airbus опублікував інформацію про три сесії саміту. Вони охоплювали партнерство з ArianeGroup щодо водневих технологій , водневого двигуна та доступності екологічно чистого водню в аеропортах. 

1. Партнерство з ArianeGroup

ArianeGroup, спільне підприємство, яке рівною мірою належить Airbus і Safran , об’єднало зусилля з Airbus, щоб побудувати першу установку для заправки рідким воднем. Заправний пункт буде побудований на базі виробництва Airbus, в аеропорту Тулуза Бланьяк (TLS), і партнери кажуть, що він буде введений в експлуатацію до 2025 року. ArianeGroup, лідер у космічних двигунах, розроблятиме, вироблятиме та підтримуватиме роботу системи. Початкова потреба об’єкта в Тулузі полягає в тому, щоб заправити демонстраційний літак Airbus ZEROe під час наземних і льотних випробувань літака, які також мають відбутися в середині 2025 року.

Ракети-носії Ariane працюють на водні вже більше 40 років, що привнесло в проект багатий досвід і реальний досвід. Вона вже використовує свої навички зі зберігання, тестування та використання рідкого водню в ряді галузей промисловості по всій Європі, які шукають чисті джерела енергії. Головний технічний директор Airbus Сабіна Клауке сказала, що багато технологій, необхідних для літаків з нульовим рівнем викидів , уже доступні, і що всі нові технології повинні «дозрівати паралельно».

2. Двигун Airbus на водневих паливних елементах

Airbus, який раніше не був відомий як виробник двигунів, розробляє двигун на водневих паливних елементах як потенційне рішення для своїх літаків ZEROe. Він планує розпочати наземні та льотні випробування архітектури двигуна на паливних елементах на борту свого демонстратора ZEROe до середини 2025 року. Виробник комплектного обладнання модифікує льотно-випробувальний літак A380 MSN1 для використання нових водневих технологій, щоб мати баки рідкого водню та необхідні системи розподілу .

На цьому ранньому етапі Airbus заявив, що двигуни на паливних елементах можуть забезпечити 100-пасажирський літак із дальністю польоту приблизно 1000 морських миль (1850 кілометрів). Водень можна використовувати двома способами для живлення літака: за допомогою спалювання водню в газовій турбіні або за допомогою паливних елементів для перетворення водню в електрику для живлення гвинтового двигуна. Airbus додає, що воднева газова турбіна також може поєднуватися з паливними елементами замість батарей у гібридно-електричній архітектурі. Двигун, що працює на водневих паливних елементах, не виробляє нульових викидів NOx або зворотних слідів.

3. "Зелений" водень в аеропортах

Airbus співпрацює з HyPort, лідером у розробці екологічно чистого водню, над станцією виробництва та розподілу водню з низьким вмістом вуглецю для аеропортів. Станція, також у Тулузі Бланьяк, завершена і знаходиться на завершальній стадії тестування систем виробництва, зберігання та розподілу. Він матиме потужність виробляти 400 кг водню щодня, цього достатньо для живлення близько 50 наземних транспортних засобів. Airbus заявив, що почне експлуатацію на початку наступного року, щоб декарбонізувати весь наземний транспорт, пов’язаний з аеропортом.

Отримані знання створять проект для розширення виробництва водню та його використання в аеропортах. Це включатиме деталізовані вимоги щодо безпеки, дотримання нормативних вимог, необхідні фінансові інвестиції та отримання соціальної ліцензії на широке використання водню в аеропортах.

У 2020 році Airbus запустив програму "Водневі концентратори в аеропортах", яка допомагає аеропортам визначити, яка інфраструктура їм знадобиться для майбутніх водневих літаків . З тих пір компанія підписала партнерські відносини з різними аеропортами, авіакомпаніями та постачальниками електроенергії в Європі, Азіатсько-Тихоокеанському регіоні та Північній Америці.

Airbus, безсумнівно, показує шлях і вкладає свої гроші в свої плани , і в ході сьогоднішніх подій з’явиться більше послідовників. В авіації з нульовим рівнем викидів спостерігається прогрес, і радісно бачити, що великий виробник авіалайнерів докладає зусиль для цього.

Джерело simpleflying