Зацікавлені сторони в авіаційній галузі чекають випуску Boeing 777X.
Це сімейство двомоторних широкофюзеляжних літаків Boeing наступного покоління матиме кілька революційних функцій, і найвизначнішою, безсумнівно, є складні кінцівки крил.
Airbus також запатентував подібну технологію.
Складні кінцівки крил Airbus
Boeing вперше отримав патент на складні кінцівки крил у 1990-х роках. Однак відсутність інтересу з боку авіакомпаній у той час означала, що концепція не була реалізована до розробки 777X .
Програму кілька разів відкладали, її спочатку планувалося запровадити у 2020 році. Поточний графік передбачає, що перший літак буде поставлено на початку 2025 року, припускаючи, що решта процесу сертифікації піде за планом.
У 2014 році європейський виробник літаків отримав власний патент на рухливі кінцівки крил. Він планував, що його «механізм кінцівок» буде «поворотним по відношенню до нерухомого крила».
У 2014 році компанія Airbus отримала не тільки патент на кінчики крил, що складаються вгору, як у 777X, а й на ті, що складаються вниз. Європейський виробник заявив про кілька переваг відкидних кінцівок крил.
Ця технологія буде використовувати легші механізми блокування та приводи, ніж складні вгору кінцівки крил.
Такі наконечники нібито безпечніші. Airbus стверджував, що це тому, що аеродинамічні сили можуть призвести до того, що несправні кінцівки крил будуть складатися вгору під час польоту, що погіршить аеродинамічні властивості літака.
З моменту отримання патенту на складні кінцівки крил у 2014 році Airbus ще не просунувся набагато вперед у розвитку цієї технології. Це пояснюється тим, що на момент подачі заявки на патент передбачалася "тенденція до все більших пасажирських літаків". Однак, як ми бачили в останні роки, виявилося навпаки.
Авіакомпанії віддають перевагу меншим літакам великої дальності, таким як Boeing 787 і майбутній Airbus A321XLR. Це означало, що не було потреби включати в ці конструкції складні кінцівки крил, хоча ніщо не заважає додати їх до нової конструкції.
Причина складання кінчиків крил
Складні кінцівки крил нададуть операторам 777X більшу універсальність щодо аеропортів, до яких вони можуть дістатися з літака. Літак 777X матиме розмах крил 71 метр.
Це означає розміщення літака під код аеродрому F ICAO. Це така ж категорія, як і великі авіалайнери, такі як Airbus A380 і Boeing 747. Це значно обмежує аеропорти, з яких 777X може літати та вилітати. Однак кінцівки крил пропонують рішення.
Коли 777X безпечно стоїть на землі, кінці його крил можуть складатися вгору та всередину. Це зменшує розмах його крил до 64,8 метрів, що трохи нижче порогового значення (65 метрів) для коду ICAO E. Це означає, що він матиме таку ж експлуатаційну універсальність, як і попередні моделі 777.