15.02.23 

ImageОрган з питань конкуренції Угорщини (Gazdasági Versenyhivatal - GVH) розпочав розслідування щодо будапештського бюджетного перевізника Wizz Air за ймовірне введення споживачів в оману, змушуючи їх купувати квитки на його дорожчі преміальні послуги.

Справа № VJ/1/2023 досліджуватиме "ймовірну нечесну комерційну практику в процесі онлайн-продажу квитків", як йдеться в заяві GVH від 7 лютого, оскільки авіакомпанія "може приховувати (або затримувати) інформацію на своїх онлайн-платформах, яка є актуальною. до вибору споживачів, щоб вплинути на покупців квитків на дорожчі варіанти".

Wizz Air підозрюють у приховуванні від споживачів можливості додавання пріоритетного обслуговування або зареєстрованого багажу до найдешевшого варіанту пакету. Для деяких дорожчих варіантів веб-сайт "може оманливо стверджувати, що "може бути дорожче", якщо користувачі бронюють місця лише під час реєстрації", що, імовірно, вірно лише для інших, дешевших варіантів пакетів.

Можливо, сайт також використовував "оманливі позначення та інші технічні пристрої", щоб спонукати споживачів обирати місця за преміальною ціною під час онлайн-реєстрації.

Минулої осені GVH випустив "настійне попередження" авіакомпаніям, що працюють в Угорщині, змінити будь-які методи продажу квитків і реклами, які вони використовували, які непомітно спотворюють вибір споживачів. У той час було сказано, що якщо не буде досягнуто прогресу, воно може розпочати процедуру забезпечення конкуренції, щоб розслідувати, чи застосовувалися правила чесної конкуренції.

Уповноважений орган зазначив, що "такі неприйнятні практики стають все більш поширеними", і вказав на публікацію Європейською комісією в січні результатів прискореного розслідування у 25 країнах щодо наявності "темних шаблонів" в онлайн-торгівлі.

Комісія в резолюції від 18 січня попередила про "певні темні шаблони, агресивну маркетингову практику та оманливу прозорість інформації, яку необхідно надати споживачам", і закликала національні органи влади ефективніше застосовувати європейські та національні закони про захист прав споживачів у зокрема Директива про недобросовісну комерційну практику.

Відкриття конкурсного провадження в Wizz Air не означає, що було скоєно будь-яке порушення, підкреслили в GVH. Він лише має на меті з’ясувати факти і таким чином довести або спростувати ймовірне порушення. Термін перевірки становить три місяці, який може бути подовжений двічі, у обґрунтованих випадках, щоразу до двох місяців.

Джерело ch-aviation