Через обмеження доступу на міжнародні ринки вантажопотік російських авіакомпаній впав на 60%, до 600 тис. т, мінімального рівня з 2001 року.
Про це повідомляє РБК із посиланням на дані росавіації.
Згідно з цими даними, опублікованими в російській Єдиній міжвідомчій інформаційно-статистичній системі (ЄМІСС), сукупні перевезення вантажів (включно з поштою) авіакомпаніями рф у 2022 році впали на 59,42%, до 599,05 тис. т.
Таким чином повітряний транспорт відкотився до початку 2000-х років. Так у 2001 році авіакомпанії рф перевезли 614 тис. т, у 2000-му — 547 тис. т.
Перевезення пасажирів 2022 року в авіакомпаній теж скоротилися, але значно менше — на 14,21%, до 95,21 млн осіб.
Як зазначає РБК , у січні-лютому 2022 року авіаперевезення вантажів зростали приблизно на 4,5% щодо рівня 2021 року. Але ситуація докорінно змінилася після початку повномасштабної війни і запровадження санкцій проти росії: у березні 2022 року вантажопотік авіакомпаній упав у 3,6 раза в річному вимірі.
На міжнародні перевезення припадало 77% вантажопотоку російських авіакомпаній. Через закриття міжнародних ринків та ризик арештів літаків за кордоном досі не відновили польоти найбільша російська вантажна авіакомпанія AirBridgeCargo (на початку 2022 року перевезла 42% усіх авіаційних вантажів), SkyGates (третє місце) та «Атран» (сьоме місце). Американські літаки AirBridgeCargo та авіакомпанії «Авіастар-ТУ» (шосте місце) потрапили під обмеження Мінторгу США.
Засновник групи "Волга-Дніпро" (до неї крім однойменного перевізника входять AirBridgeCargo та "Атран") Олексій Ісайкін після попадання до британського списку санкцій передав бізнес менеджменту.
SkyGates Airlines, що належить колишньому віце-прем'єру та екс-главі АвтоВАЗу Борису Альошину, розірвала договори лізингу на два вантажні літаки Boeing 747, на яких здійснювала перевезення вантажів, і звернулася до Росавіації із заявою про припинення сертифікату експлуатанта.
Для того, щоб реанімувати операційну діяльність, SkyGates придбала російський вантажний літак Іл-76 і веде консультації щодо відновлення сертифікату експлуатанта. Однак наявність у парку російських вантажних літаків не оберігає від претензій. Наприклад, авіакомпанія «Волга-Дніпро», яка виконує польоти на Ан-124 та Іл-76, торік зіткнулася з проблемами в Канаді та Казахстані, а також із позовом з боку України. У січні 2023 року до нового списку санкцій Мінфіну США потрапила вантажна чартерна авіакомпанія "Авіакон Цитотранс", у парку якої, за даними Росавіації, п'ять Іл-76.
За даними Росавіації, у січні—лютому 2023 року вантажопотік російських авіакомпаній скоротився на 68,5%, до 66,1 тис. т. З них лише 33% припало на міжнародні рейси.