31.03.23 

Image31 березня 2017 року з аеродрому у Святошині вперше піднявся в небо літак-демонстратор Ан-132D

31 березня 2017 року з аеродрому «Київ-Антонов-1» (Святошин) вперше піднявся в небо літак-демонстратор Ан-132D, створений за контрактом з замовником з Королівства Саудівська Аравія (КСА), у співпраці з партнерами з цієї країни та в широкій міжнародній кооперації.

Тривалість першого польоту склала 1 годину 50 хвилин. У повітря машину підняв змішаний екіпаж у складі: Віктор Гончаров – командир екіпажу, Богдан Загорулько – другий пілот, Мухаммед Аяш – пілот (КСА), Володимир Нестеренко – провідний інженер з льотних випробувань. Літак-супровід: Ан-178. 

Після успішного виконання початкової серії випробувальних польотів, 15 червня 2017 року Ан-132D перелетів з Києва в Ле Бурже (Франція) для участі в 52-му аерокосмічному салоні Salon International de l’Aéronautique et de l'Espace - Paris Air Show. Відбувся міжнародний дебют літака, в ході якого екіпаж випробувачів ДП «АНТОНОВ» показав світовій авіаційній спільноті високі льотно-посадкові характеристики нової машини, в тому числі можливість заходити на посадку по крутій глісаді. 

У листопаді 2017 року Ан-132D був представлений на авіасалоні Dubai Airshow. У лютому 2019 року програму видовищних демонстраційних польотів було виконано на міжнародному аерокосмічному салоні Aero India Show - 2019 (Бангалор, Індія). Літак привернув до себе значну увагу, враховуючи багаторічний досвід ВПС країни в інтенсивній експлуатації його попередника – транспортного Ан-32, який отримав в Індії прізвисько "Срібний кінь" за можливість базуватися на високогірних аеродромах. Зберігаючи кращі характеристики Ан-32, транспортний багатоцільовий Ан-132 відрізняється високою енергооснащеністю, що дозволяє ефективно виконувати польоти в простих і складних умовах експлуатації і базування, в тому числі в спекотному кліматі та на високогір'ї.

"Основні інноваційні особливості нового літака – значно покращена ергономіка кабіни, кращий візуальний огляд з робочого місця пілотів, сучасна цифрова панель приладів, система повністю автоматичного заходу на посадку, чого не було в попередніх моделях даної серії (Ан-32, Ан-26). Наразі робити остаточний висновок про повний спектр можливостей літака зарано, оскільки програма льотних випробувань ще не завершена, і системи літака потрібно перевірити в роботі з різними типами вантажів та за різних умов. Проте, на мою думку, новий літак у своєму класі однозначно має перспективи на ринку авіаперевезень", - розповідає льотчик-випробувач ДП "АНТОНОВ" Віктор Гончаров. 

ImageЛітак Ан-132D, який перебував на летовищі в Гостомелі, був значно пошкоджений під час бойових дій та окупації цієї території, проте досвід робіт з розробки Ан-132, призначеного для виконання багатьох завдань, може стати основою для розвитку нових міжнародних проєктів зі створення перспективних військово-транспортних літаків. 

Відео демонстраційного польоту літака Ан-132D на виставці India Air

Show 2019 -