14 квітня 2023 року на майданчику укриття/паркінг у ТРЦ Нікольський з 15.00 до 20.00 на відвідувачів чекатимуть понад 30 цікавих експонатів.
Серед них - декілька великих демонстраційних зразків.
Кабіна літака МіГ-23
МіГ-23 – багатоцільовий винищувач третього покоління, створений у другій половині 1960-х рр. ДКБ Мікояна. Випускники ХАІ працювали над проєктуванням винищувача й усіх його модифікацій, а також здійснювали його експлуатацію. Сьогодні пам’ятник літаку зустрічає викладачів і студентів біля головної прохідної університету.
Представлена кабіна літака є тренажером. Попри це в ній встановлене повністю оригінальне обладнання. Раніше вона перебувала на аеродромі, на ній навчалися студенти.
Модель літака МіГ-29УБ
Великомасштабна динамічноподібна вільнолітаюча модель літака МіГ-29УБ для досліджень особливостей аеродинаміки та визначення характеристик стійкості та керованості на великих кутах атаки при звалюванні та в штопорі в широкому діапазоні центровок. Робота проводилась у рамках програми літака МіГ-29 з 1979 по 1989 рік.
Досліджувався вплив різних надбудов, форми носової частини фюзеляжу, крила та оперення, модифікації аеродинамічних профілів, зміна складу інформаційних датчиків та діапазонів вимірювань. У рамках програми додатково досліджувалися:
- нестандартні органи управління (керовані вихрегенератори на ПВД та поверхні носової частини фюзеляжу);
- нетрадиційний спосіб виходу з інтенсивного штопора методом "розгойдування";
- способи підвищення маневрених властивостей літака, режими надманевреності, які були реалізовані у нових фігурах вищого пілотажу.
Масштаб моделі 1:4,5, злітна вага 250кг, діапазон висот 5000...1000м, діапазон швидкостей 550...0км/год.
Турбовальний двигун ТВ3-117ВМА-СБМ1В 4Е
ТВ3-117 – сімейство авіаційних турбовальних двигунів, які було розроблено в 1965–1972 р.р. на ОКБ імені В.Я.Клімова під керівництвом С.П.Ізотова й С.В.Люневіча. Двигуни випускаються серійно з 1972 р. на АТ «Мотор Січ». З моменту створення було випущено понад 25 000 двигунів ТВ3-117 різних модифікацій.
Технічні характеристики:
- перший режим тривалої потужності – 60 хвилин (1ПМ) за ЗНД (Н=0, М=0, МСА + 20?С). Потужність, л. с. (кВт) – 1700 (1251);
- другий режим тривалої потужності – 60 хвилин. (2ПМ) за ЗНД. Режим тривалої злітної потужності – 30 хвилин.
- злітний режим (Н=0, М=0, МСА) Потужність, л. с. (кВт) – 1500 (1104); Підтримка потужності до tн3, ?С – + 55?С; Питома витрата палива, кг/л.с. · год. – 0.251;
- Крейсерський режим (Н=0, М=0, МСА). Потужність, л. с. (кВт) – 1000 (736); Підтримка потужності до tн3, ?С – + 60 ?С; Питома витрата палива, кг/л.с. · год. – 0.280.
Рідинний ракетний двигун РД-214 (8Д59)
Чотирикамерний рідинний ракетний двигун РД-214 було розроблено одним з фундаторів вітчизняного двигунобудування Валентином Петровичем Глушком у другій половині 1950-х рр. для балістичної ракети середньої дальності Р-12.
Ракета Р-12 (8К63) і двигун РД-214 (8Д59) були прийняті на озброєння 1959 р. Вони стали головними розробками великої низки бойових ракет стратегічного призначення, працюючих на висококиплячому довгозбережуваному ракетному паливі.
Дальність стрільби ракети Р-12 – до 3000 км. Бойовий заряд – термоядерний, потужністю до однієї мегатонни у тротиловому еквіваленті.
Тяга на Землі – 635 кН, у вакуумі – 730 кН;
Питомий імпульс на Землі – 2255 м/с, у вакуумі – 2590 м/c;
Маса конструкції – 645 кг;
Маса залитого ЖРД – 755 кг;
Висота – 2,38 м;
Діаметр – 1,5 м;
Час роботи – 140 с.