Віцепрем’єр-міністр з відновлення Олександр Кубраков розповів, над чим працює Уряд для відновлення цивільної авіації
"Польоти цивільної авіації будуть відновлені, щойно дозволятиме безпекова ситуація. Весь воєнний рік ми працювали та продовжуємо працювати над тим, щоб максимально швидко запуститися, як тільки це стане можливо", - написав віцепрем'єр у Фейсбук .
Кубраков повідомив, що наразі уряд системно працює над трьома пріоритетами: збереження висококваліфікованого авіаційного персоналу, утримання авіаінфраструктури в належному стані та дерегуляція галузі в рамках започаткованої раніше реформи.
Він повідомив, що фінансово галузь суттєво підтримує спільний з Євроконтролем Аеронавігаційний фонд солідарності, який спрямований на підтримку національного провайдера аеронавігаційних послуг Украероруху та Державіаслужби.
"Вже сьогодні зайшов новий транш від партнерів. Підставою для виділення коштів стало завершення оцінки витрат “Украероруху” та отримання позитивного звіту від зовнішніх аудиторів – компанії Ernst&Young. Проведення оцінки та аудиту – умова для впровадження Фонду солідарності відповідно до Угоди між Україною та Євроконтролем", - написав Кубраков..
Кошти Фонду використовуються в першу чергу на підтримку інфраструктурної, операційної та професійної складових аеронавігаційної систем та професійну підготовку і підтримання кваліфікації/компетенції операційного (диспетчерського) персоналу .
У минулому році фахівці Державіаслужби завершили 64 навчальні програми. У двох державних аеропортах триває навчання, підготовка та перепідготовка персоналу.
Зокрема, у навчальних центрах Міжнародного аеропорту «Бориспіль» за 2022 рік близько 1500 спеціалістів пройшли перепідготовку, з початку цього року – понад 700 працівників завершили навчальні курси. Йдеться про авіаційну безпеку, безпеку пасажирів, охорону повітряних суден та об‘єктів цівільної авіації тощо.
На базі міжнародного аеропорту «Львів» імені Данила Галицького в 2022 році та на початку цього року навчання з авіаційної безпеки пройшли понад 300 фахівців. Йдеться як про співробітників аеропорту, так і працівників інших організацій.
Кубраков нагадав про нещодавно ухвалений євроінтеграційний закон про спрощення внутрішніх авіаційних перевезень.
Тепер сертифікованому авіаперевізнику для початку виконання комерційних польотів в Україні достатньо погодження слотів в національних аеропортах. Отримувати відповідне право на експлуатації повітряної лінії не потрібно. Для літаків, сертифікованих в Європейській Агенції Безпеки Авіації (EASA), не потрібна повторна сертифікація в Україні.