21.05.23 

ImageПерший Comac C919 повинен був перевозити пасажирів вже десять тижнів. Натомість літак China Eastern тривалий час не злітав.

Це була велика подія. Цивільна авіація Китаю отримала магістральний реактивний лайнер власної розробки . За три тижні до початку року Comac поставив клієнту перший C919. 

China Eastern отримала літак на урочистій церемонії 9 грудня 2022 року. Нова коротко- та середньомагістральна модель покликана конкурувати в Китаї із західними літаками Airbus A320 Neo та Boeing 737 Max.

Але поки не все так добре. Перший Comac C919 ще не перевозив пасажирів. Звичайна робота лінії фактично була запланована з кінця лютого. Але літак під назвою B-919A все ще виконує тестові польоти, про що свідчать дані служб відстеження польотів.

Літак не злітав деякий час, як це першим помітив портал The Air Current. 23 березня C919 China Eastern вилетів з Шанхай-Хунцяо до Шанхай-Пудун – до виробника Comac.  Можливо, проблеми з літаком виникли під час випробувальних польотів China Eastern.

Але не тільки B-919A деякий час не злітав. В рамках програми льотних випробувань Comac жоден прототип не злітав з лютого по травень. Тепер програма знову запущена.  17 травня, майже через два місяці після польоту в Пудун, C919 авіакомпанії China Eastern  знову почав тестові польоти. Це вказує на те, що заплановане обслуговування може початися незабаром.

Понад 1100 літаків сімейства Airbus A320 і 1200 Boeing 737 NG експлуатуються в Китаї, і з часом їх доведеться замінити. Великою перевагою Comac C919 є ціна близько 95 мільйонів євро. Це майже на 20 відсотків менше, ніж коштує Airbus A320 Neo. За даними Comac, вже замовлено понад 1100 C919.

Comac визначає дальність польоту C919 від 4075 до 5555 кілометрів. Літак може бути обладнаний від 158 до 192 місць. China Eastern обрав 164 місця – вісім у бізнес-класі та 156 в економічному.

Китайський авіавиробник бачить свою модель явним конкурентом класичних Boeing 737 і Airbus A320: безпечнішим, економнішим, комфортнішим і екологічнішим.

Джерело aerotelegraph