П’ять років діяльності SkyUp Airlines — це безліч досягнень і підкорені вершини, які ми здолали разом із командою, партнерами та нашими пасажирами.
За цей час ми змінили українську авіацію, стали ініціаторами світових трендів у формі для бортпровідниць, вистояли під час пандемії й повномасштабного вторгнення та зуміли запустити український авіабренд у країнах ЄС. Згадуємо ключові події з історії компанії та чекаємо на якнайскоріше повернення в рідне мирне українське небо.
Новий крок для української авіації
Від самого першого рейсу SkyUp Airlines змінює правила гри в українській авіації. Ми подолали стереотипи про їжу в небі, запропонувавши справжнє ресторане меню: від крафтового морозива до азіатських страв. Ми довели, що кожну подорож можна святкувати. А ще ми поєднали розміри ручної поклажі класичного перевізника з цінами лоукостера. Та головне — завжди шукали можливість зробити подорож приємною й радісною.
За весь час існування авіакомпанії з нами подорожували 6 461 313* пасажирів: 3 223 830* жінок, 2 474 060* чоловіків та 763 423* дитини.
З 2018 року SkyUp Airlines виконав 41 978* рейсів за 551* маршрутом. Ще на початку діяльності SkyUp Airlines увійшов до числа найдинамічніших авіакомпаній Європи за версією британського вісника The Anker Report. Тоді ми посіли сьому сходинку серед європейських перевізників за швидкістю зростання маршрутної мережі, відкривши 93 нових напрямки у 2018-2019 рр.
Поява SkyUp Airlines змінила баланс сил на українському авіаринку. Так, наприклад, вихід авіакомпанії на популярний маршрут Київ — Стамбул призвів до зниження цін на 20–30% серед усіх перевізників на цьому напрямку.
Від самого початку роботи особливу увагу авіакомпанія приділяла внутрішнім рейсам. Ми налагодили авіасполучення столиці з великими містами — Харковом, Львовом, Одесою, Запоріжжям, а також зв’язали напряму регіони: Харків — Одеса та Харків — Львів. До речі, рейс Харків — Львів ми запустили першими з 1991 року. За всі роки діяльності ми виконали 2063 внутрішніх рейси, якими скористались 237 182* пасажири.
Ще одне важливе досягнення компанії — екологічний підхід. SkyUp першим в Україні почав оснащувати свої літаки роздвоєними закінцівками крила — вінглетами Split Scimitar® — для економії пального та покращення аеродинаміки. За рік повітряне судно з такими вінглетами заощаджує 225 тис. літрів пального і на 568 тонн зменшує викиди вуглецю в атмосферу.
"Коли ми планували запуск SkyUp, то одразу уявляли бренд сміливим новатором. І нам це вдалося: багато в чому завдяки SkyUp українська авіація стала більш демократичною й відкритою, — розповідає Олександр Альба, співзасновник SkyUp Airlines та туроператора Join UP!. — Все, що ми робимо в SkyUp, ми робимо від щирого серця, тому особливо приємно, що в 2021 році — останньому перед закриттям неба над Україною — ми були другими за обсягом перевезень серед українських авіакомпаній і отримали першість в номінації "Серце авіапростору" за версією Ukraine Tourism Awards 2021".
Рятуємо своїх та повертаємо додому
Пандемія коронавірусу стала найбільшим ударом для авіаіндустрії за всю її історію. Та для компанії, що тільки почала розвиватись, це було ще більшим випробуванням. Утім, ми змогли зберегти бізнес та навіть розвинути його.
В умовах заборони на польоти цивільної авіації та заради доставки медичного обладнання в Україну в березні 2020 року переобладнали 7 пасажирських літаків для вантажних перевезень. Пізніше, коли ситуація стабілізувалась, продовжили розвивати вантажні перевезення в спеціальних відсіках літаків. З квітня 2020 і до кінця 2021 року компанія сумарно перевезла 2410,5* тонн вантажу.
Навіть у складних обставинах SkyUp продовжував допомагати країні. Саме ми на замовлення держави евакуювали українців з міста Вухань у Китаї, а загалом за перший тиждень локдауну виконали більше 100* спеціальних рейсів до 30* країн світу, аби допомогти 18,5* тисяч пасажирів повернутись в Україну.
Попри всі виклики ми залишились вірними своїй місії — відкривати українцям світ, а світові — Україну. Ми запропонували українцям нові зручні формати коротких мандрівок — CityBreak, де разом із квитками на літак можна забронювати готель, і Weekend for U, що перетворює подорож на унікальну пригоду разом із компанією однодумців.
Революція форми для бортпровідниць
У 2021 році SkyUp зробив справжню революцію, змінивши форму бортпровідниць. Новий образ чемпіонки відповідає вимогам часу — це сучасна дівчина з активною позицією, яка працює на командний результат і має повагу до себе та свого здоров'я. Замість костюмів зі спідницями — брючні костюми, а замість туфель на підборах — зручні ергономічні кросівки.
«Наші проекти із SkyUp — завжди більше за одяг, більше за модні колаборації — це про цінності. Про людяність, відкритість, жагу досліджувати нове та рухатися уперед попри все. SkyUp ставить свою команду на перше місце. Це є рушійним у нашій співпраці, бо ми повністю поділяємо таку цінність. Перед тим, як створювати щось, ми досліджуємо, дізнаємося думки та потреби команди: стюардес, стюардів, пілотів, пілотес», — коментує Ольга Цареградська, власниця консалтингової агенції у сфері моди Frame.
Ми проаналізували розвиток форми бортпровідниць від початку 30-х років, а також поговорили з нашими бортпровідницями, щоб врахувати їхні інсайти та побажання. В результаті вийшов яскравий і динамічний образ, який вдалося створити за допомогою костюмів від українського бренду GUDU, кросівок Nike Air Max 720, а також хустки GUNIA project небесно-голубого кольору, яка кріпиться до еполетів жакета та пальто і є головним акцентом. Доповнює образ соковито-помаранчева валіза з лімітованої колекції Have-A-Rest. Ми також додали більше свободи в макіяжі та зачісках.
Образ упевненої в собі та вільної жінки отримав неймовірну підтримку в усьому світі — про оновлення форми написали понад 500 світових видань, серед яких АВС, Reuters, BBC UK, Business Insider тощо. Крім того, згодом інші авіакомпанії також почали використовувати більш сучасні образи для своїх cabin crew.
Літаємо заради перемоги
У лютому 2022 року українську авіаіндустрію чекав новий виклик — повномасштабне вторгнення унеможливило роботу цивільної авіації. І якщо деякі галузі економіки, після того як Україна вистояла в перші місяці, вже поступово повертаються до відновлення, то для цивільних польотів ризик усе ще дуже високий. Та навіть це не зупиняє SkyUp Airlines — попри всі труднощі авіакомпанія шукає можливості зберігати команду, продовжувати працювати, сплачувати податки і допомагати країні.
Завдяки тому, що ще до початку активної фази повномасштабної війни компанія забезпечила можливість нічної стоянки літаків поза межами України, ми мали можливість швидко повернутись до роботи — запропонували наші літаки й екіпажі в оренду на умовах мокрого лізингу (ACMI). Крім того, ми виконали 34* евакуаційні та гуманітарні рейси, якими доставляли гуманітарні вантажі, та зокрема евакуювали власних співробітників і членів їхніх сімей.
Попри закрите для польотів цивільної авіації небо над Україною, з 24 лютого 2022 року та за перші п’ять місяців 2023 року SkyUp Airlines, виконав 7 076* рейсів на умовах ACMI та ще 819* чартерних рейсів.
Ми співпрацювали з 14 авіакомпаніями: Air Albania, AIR МОLDOVA, Corendon, Corendon Europe, ETF AIRWAYS, FLY ONE, Freebird Airlines, Marabu, Smartwings, SunAir, Tailwind, Tunisair, WizzAir Abu Dhabi, WizzAir Hungary, and WizzAir Malta.
Після 24 лютого 2022 року разом із нами в різних країнах подорожували 1 148 412 пасажирів.
Ми докладаємо максимум зусиль, щоб зберігати фахівців, адже від цього залежить майбутнє української авіації. Команда SkyUp наразі об’єднує 1136* співробітників. Операційна робота дозволяє нам підтримувати льотні ліцензії для авіаційного персоналу. SkyUp Airlines після початку повномасштабної війни вже сплатив 165 млн грн податків та продовжує активно підтримувати державу.
Навесні 2022 року ФК "Шахтар" спільно зі SkyUp започаткували серію благодійних матчів під патронатом МЗС України. Серія ігор Shakhtar Global Tour for Peace загалом забезпечила дохід у понад 1 мільйон євро. Усі кошти від реалізації квитків на матчі й реклами було передано волонтерським організаціям, медикам, а також спрямовано на допомогу українським дітям, які постраждали від війни. Зокрема, частина коштів була виділена на закупівлю 1500 аптечок та 750 шоломів для військових.
"Радіємо, що "Шахтар" та SkyUp Airlines стали партнерами майже з першого дня існування авіакомпанії. Це дозволило нам протягом 5 років з комфортом подолати разом сотні тисяч кілометрів, а нашому фірмовому літакові стати впізнаваним у багатьох аеропортах Європи", — зазначає Дмитро Кириленко, комерційний директор ФК "Шахтар".
З минулого року ми співпрацюємо з президентською ініціативою UNITED24. Так, для популяризації ініціативи й підтримки України в світі один із літаків авіакомпанії отримав спеціальну ліврею The Power of Freedom. Це повітряне судно вже відвідало близько 20* аеропортів у 10* країнах. Під час понад 50* виконаних рейсів на літаку подорожували 9000* пасажирів, що допомогло додатково привернути увагу до нашої країни та зібрати більше €10000 на медичні потреби.
Ще один важливий для нас напрямок — безбар'єрні подорожі. Саме тому спільно з ЛЕВЧИК СПЕКТРУМ ХАБ від фонду Future for Ukraine ми створили проєкт, що допомагає організувати максимально доступний і комфортний відпочинок для дітей з розладами спектру аутизму (РСА) та їхніх сімей. Уже цього року сім’ї ВПО з дітьми (РСА), які виїхали із зони бойових дій, вирушать у подорож, де SkyUp подбає про переліт, а стратегічний партнер — туроператор Join UP! — про комфортне розміщення сімей на курортах.
Український характер в європейському небі
Від самого створення для SkyUp важливим був розвиток. За п’ять років ми налагодили співпрацю з 3366 партнерами по всьому світу, наші інтереси представляють 24 GSA-агенти з продажів, а партнерська мережа охоплює 30 країн. Та все ж принципово новим кроком стало відкриття SkyUp MT — європейської авіакомпанії з мальтійською реєстрацією та сертифікатами.
"Не думаю, що в світі є ще хоча б одна авіакомпанія, яка відкрилась незадовго до пандемії, впоралась із цим викликом без зовнішньої підтримки, потім зуміла вижити в умовах повномасштабної війни, а тепер розвиває власний бренд і запускає нового авіаперевізника в країнах ЄС. Що це, як не український характер, здатний на будь-які звершення, — коментує Дмитро Сєроухов, СЕО SkyUp. — Я вірю в нашу команду, нашу країну та наших захисників. І я впевнений, що SkyUp повернеться в українське небо і отримає чимало прихильників у ЄС. Слідкуйте за нашими новинами — попереду ще чимало підкорених вершин і нових досягнень".
________________________
* — згідно з даними внутрішньої статистики авіакомпанії