Цивільні експерти та військові прокоментували можливість відкриття аеропорту Львів у рамках гуманітарного коридору.
Авіаційний експерт Богдан Долінце повідомив, що наземним транспортом може бути набагато швидше, дешевше та простіше організаційно проводити перевезення, ніж враховувати всі ризики пов’язані з авіаційними перевезеннями.
"Можна говорити про умовний гуманітарний коридор до аеропорту "Львів", але при цьому маємо розуміти, про які види товарів там іде мова. Якщо ми говоримо про вантажні перевезення, то ми маємо розуміти який тип вантажів будуть відносити до гуманітарних. Швидше за все їх об’єм і умовні типи вантажів будуть дуже лімітовані. І можливо наземним транспортом це може бути набагато швидше, дешевше і простіше організаційно проводитися ніж враховуючи всі ризики пов’язані з авіаційними перевезеннями", - розповів експерт в коментарі для ЗМІ.
Долінце підкреслив, що наявні небезпеки польотів мають бути мінімізовані або принаймні не виходити за дозволені межі. За словами експерта, за один рейс страховка може коштувати до десятки тисяч доларів. Що в принципі робить його нерентабельним з точки зору будь-яких комерційних перевезень.
На думку речника Повітряних сил Юрія Ігната, відкриття аеропорту у Львові може стати черговою ціллю для ворога, тому для таких кроків потрібні додаткові системи ППО Patriot.
"Насправді дещо дивно в даній обстановці як це буде працювати... Треба розуміти, яка є безпека чи небезпека у країні. Скажіть, як давно по Львову прилітали "Шахеди" чи крилаті ракети, чи по Тернополю, чи по Хмельницькому? Я думаю, тут відповідь у цьому. Якщо противник буде розуміти що в Україні є функціонуючий аеродром, вони будуть вбачати в ньому потенційну ціль, яка може доставляти західне озброєння", - сказав він.
Ігнат відзначив, що в Україні наразі функціонують виключно військові аеродроми, і десятки таких аеродромів є постійною ціллю для ворога. Він нагадав про нещодавні удари ворога по аеродромах у Кропивницькому та Старокостянтинівці.
На думку речника Повітряних сил, відкриття аеродрому у Львові важливе, однак наразі в державі не вистачає систем ППО.
"Питання аеродромів важливе, зрозуміло, що хочеться мати повітряне сполучення з нашими партнерами, але треба його чимось захищати. Зрозуміло, що системи Patriot, які можуть захистити від балістики, системи IRIS-T, NASAMS, які ми сьогодні отримуємо від партнерів, їх немає в достатній кількості в державі, а захищати нам є що", - підсумував Ігнат, додавши, що нині насамперед необхідно прикривати об’єкти критичної інфраструктури, гідротехнічні споруди.
Нагадаємо, український повітряний простір було закрито 24 лютого 2022 року через повномасштабну війну, яку розпочала Росія проти України. Через війну українці можуть полетіти тільки з аеропортів в сусідніх державах Європи.
Також 2 травня міністр закордонних справ України Дмитро Кулеба прокоментував прогноз Євроконтролю про обмеження польотів над Україною до 2029 року. Тоді він зазначив, що при наявності винищувачів F-16 були б шанси відкрити аеропорт у Львові.
12 травня стало відомо, що генеральний директор Міжнародного аеропорту "Бориспіль" Олексій Дубревський вважає, що міжнародні авіаперевізники бачать потенціал України та хочуть бути готовими до відновлення польотів, як тільки це стане можливим з питань безпеки.
У червні цього року голова Львівської ОВА Максим Козицький заявив, що Львівський аеропорт можуть відкрити в межах гуманітарного коридору. Він тоді зазначив, що це питання було підняте і в адміністрації сподіваються, що так, як наразі є зерновий коридор, може бути й гуманітарний, забезпечений Європейським Союзом.