У Росії для вирішення проблеми з дефіцитом комплектуючих для літаків Ан-24 та Ан-26, які раніше закуповувалися в Україні, може бути залучена китайська промисловість.
Така ідея обговорювалася на засіданні робочої групи Росавіації щодо розробки пропозицій щодо підтримки льотної придатності парку повітряних суден регіональної авіації.
Заступник голови Росавіації Андрій Добряков на цій нараді зокрема доручив Державному НДІ цивільної авіації (ДержНДІ ЦА), який займається питаннями експлуатації Ан-24/26 в Росії, опрацювати ідею можливого співробітництва з китайськими компаніями.
Літаки Ан-24 та Ан-26 не виробляються понад 30 років. Після початку агресії Росії в Україні відносини російських авіакомпаній із українським авіапромисловим комплексом припинилися. У жовтні 2022 року українські силовики затримали у Запоріжжі президента "Мотор Січ" В'ячеслава Богуслаєва за підозрою у держзраді через співпрацю з російськими замовниками.
Але у китайських авіапідприємств залишилися компетенції у виробництві широкої номенклатури виробів, а також запаси агрегатів, які підходять для використання на цих літаках.
"В цих умовах ініціатива залучити китайську промисловість виглядає цікавою", - сказав гендиректор Камчатського авіаційного підприємства Олексій Храбров. - "Однак це питання потребує ретельного опрацювання з боку регуляторів - без їхнього стратегічного вирішення, атестації китайських запчастин жодна авіакомпанія в Росії не піде на самостійну співпрацю з КНР", - наголосив він.
Але використання можливостей авіапрому Китаю не вирішить найголовнішу проблему Ан-24/26, пов'язану із силовою установкою, оскільки китайські літаки МА60 були оснащені двигунами західного виробництва. Міжнародні санкції, запроваджені після початку агресії в Україні, забороняють постачання до Росії західних запчастин та обслуговування їхньої авіатехніки.