Ряд ЗМІ та соцмереж поширили інформацію щодо закупівлі ДП МА "Бориспіль" послуги з комплексного обслуговування об'єктів аеропорту, яка була оприлюднена на порталі держзакупівель Prozzoro, у свою чергу, адміністрація державного підприємства офіційно пояснила процедуру закупівлі згідно законодавства України.
15 червня 2023 року ДП МА "Бориспіль"розпочато відкриті торги на закупівлю послуг з комплексного обслуговування внутрішніх приміщень аеровокзального комплексу, паркінгу ДП МА "Бориспіль" та інших об’єктів аеропорту, код ДК 021:2015 - 90910000-9 - Послуги з прибирання. До переліку об’єктів прибирання належать крім терміналів і виробничі приміщення.
Незважаючи на те, що аеропорт на час військового стану знаходиться в простої, існує необхідність в підтримці в належному стані виробничих приміщень, оскільки в дуже малому відсотковому відношенні, аеропорт функціонує.
Згідно з умовами тендерної документації вимоги щодо щоденного, цілодобового і безперервного надання послуг не застосовується в період дії правового режиму воєнного стану в Україні. Крім цього, надання послуг розпочинається на підставі письмової заявки від аеропорту. Тобто, якщо аеропорт не матиме потреби в прибиранні як в цілому, так і стосовно окремих приміщень, то письмова заявка не буде надаватися, відповідно кошти не будуть витрачатися. Підтвердженням є фіксація в тендерній документації права аеропорту зменшувати обсяг закупівлі Послуг у разі виробничої потреби і відсутність обов’язку замовляти послуги у повному обсязі по кожній групі прибирання.
Аеропорт є державним підприємством і керується вимогами чинного законодавства з питань публічних закупівель, отже до надання послуг має підготуватися завчасно, провівши всі необхідні процедури. Тендерні процедури займають певний проміжок часу, тендери можуть не відбуватися з першого разу і аеропорт може опинитись під загрозою неможливості утримувати свої приміщення в належному стані. Тому заздалегідь проведена процедура є запорукою нормального функціонування підприємства та швидкого відновлення операційної діяльності аеропорту після перемоги України.
Адміністрація аеропорту стверджує, що початок надання послуг на підставі письмової заявки є одним із заходів контролю за витрачанням коштів підприємства, недопущення їх втрат та додержанням законодавства, у тому числі у сфері публічних закупівель, а умови тендеру є такими, що захищають інтереси державного підприємства.