21 червня 2023 року Росавіація видала ПАТ "Авіаційний комплекс імені С. В. Іллюшина" Додатковий сертифікат типу щодо збільшення терміну служби з 10 до 30 років літаку Ан-148-100 та його модифікаціям.
Про це повідомила прес-служба Росавіації.
"У зв'язку з односторонньою відмовою власника сертифікату типу "АНТК ім. О.К.Антонова" (Україна) - від своїх зобов'язань як розробник щодо вищевказаних повітряних суден, роботи з підтвердження можливості збільшення термінів служби літаків, зареєстрованих у Державному реєстрі цивільних повітряних суден Російської Федерації, оперативно виконані ПАТ "Іл" як розробником модифікації", - наголошується у повідомленні відомства.
Агресори вважають, що ПАТ "Іл" володіє глибокими компетенціями як розробник авіаційної техніки. Вони вважають, що "роботи з продовження ресурсу літаку Ан-148-100 проведені у суворій відповідності до повітряного законодавства та міжнародної практики спільно з Росавіацією та Авіареєстром Росії на користь російських експлуатантів".
Результати виконаних сертифікаційних робіт нібито дозволяють продовжувати польоти літакам Ан-148-100, які експлуатуються у кількох авіакомпаніях цивільної авіації Росії.
Літак Ан-148-100 вироблявся на воронезькому заводі – Філії ПАТ "Іл" – ВАСО.
У червні 2022 року повідомлялось, що ГП "Антонов" заявило про відмову від Сертифікатів типу літаків "Ан", виданих Авіарегістром Міждержавного авіаційного комітету (АР МАК), та про припинення виконання обов’язків утримувача цих сертифікатів.
У 2021 року писали, що Россия планирует продать все десять оставшихся в стране коммерческих самолетов Ан-148, причем их конечными получателями могут оказаться украинские компании. Пізніше декілька бортів виявили у флоті авіакомпанії Ocean Air.