14 вересня 2023 року, у Брюсселі, пройшла масштабна зустріч між керівниками українських аеропортів та європейських інституцій, яку організувала Міжнародна рада аеропортів – ACI Europe. Ключовою темою зустрічі було визначення шляхів вирішення викликів та потреб, з якими стикається нині українська авіагалузь, нагальних та довгострокових планів відновлення діяльності, питання фінансування та інвестицій щодо відновлення.
Про це повідомляє прес-служба аеропорта "Бориспіль".
На першому етапі обговорення – щодо поточних викликів та потреб аеропортів – виступив генеральний директор Міжнародного аеропорту «Бориспіль» Олексій Дубревський. Він надав комплексну аналітику поточних станів українських аеропортів. В ході обговорення також виступили присутні керівники українських аеропортів «Київ-Жуляни», «Львів», «Одеса», «Запоріжжя» та «Харків» щодо ситуації в підпорядкованих їм аеропортах.
Провідною темою зустрічі стало визначення механізму взаємодії та налагодження ефективної співпраці між українськими аеропортами та міжнародними авіаційними інституціями для підтримання операційної готовності аеропортів для швидкого відновлення діяльності, коли безпекова ситуація дозволить запустити пасажирські авіаперевезення.
До речі, Міжнародний аеропорт «Бориспіль» весь тривалий час війни в Україні підтримує аеропортову інфраструктуру, зберігає та навчає свій персонал, безперервно підтверджує діючі сертифікати та ліцензії.
«Ми продовжуємо утримувати 82% висококваліфікованих працівників у режимі вимушеного простою та виплачуємо їм 2/3 окладів протягом воєнного стану. Це фінансується із прибутку, який підприємство отримало у другому півріччі 2021 року. Окрім цього, ми постійно навчаємо наших спеціалістів та підтримуємо інфраструктуру аеропорту в робочому стані – це величезний комплекс заходів, який теж потребує належного фінансування. Але, фінансовий ресурс аеропорту «Бориспіль» не безмежний» – прокоментував генеральний директор МА «Бориспіль» Олексій Дубревський.
Для створення дієвого плану співпраці, керівники української авіагалузі ознайомили європейських партнерів із станом справ в українських аеропортах, необхідним фінансуванням для забезпечення операційної готовності, відновлення пошкодженої інфраструктури, а також можливостями для реалізації інфраструктурних проектів у подальшому. Адже, попри те, що зараз аеропорти не працюють, український ринок залишається одним із найпривабливіших в Європі. Наприклад, протягом 2016-2019 років кількість обслугованих пасажирів подвоїлась, враховуючи, що українці в середньому літають у два рази рідше, ніж в Польщі. Тобто наш ринок ще далекий від насичення, і таким чином створює можливості для інвестування, зокрема, в аеропортову інфраструктуру.
«Складно перебільшити роль аеропортів для національної економіки. Ми повинні знайти рішення для забезпечення мобільності населення, доступності нашої країни та підтримки експорту. Працюючі українські аеропорти підтримують більше 200 тисяч робочих місць та генерують 2,6 млрд. євро ВВП країни. А після закінчення війни роль авіації стане ще вагомішою: для повернення біженців додому та відновлення країни»,- підкреслив генеральний директор МА «Бориспіль» Олексій Дубревський.
У своєму виступі Олів’є Янковец, генеральний директор Міжнародної ради аеропортів ACI Europe, підтримав українські аеропорти та зазначив, що: «Зі свого боку, ACI EUROPE закликатиме своїх 550 членів аеропортів розглянути можливість про тимчасове зниження аеропортових зборів з користувачів за рейси, що вилітають до/з України. Такий крок направлений на підтримання та пришвидшення запуску пасажирських перевезень, яке буде так важливе коли закінчиться війна і біженці зможуть повертатись додому. Звичайно, це вимагатиме гнучкості та підтримки з боку національних регуляторів у деяких країнах.
Він також додав, що у довгостроковій перспективі роль ЄС і міжнародних фінансових інституцій буде важливою для розвитку українських аеропортів з точки зору пропускної спроможності, цифровізації та екологічного аспекту, а також їхньої ефективної інтеграції в Транс’європейську мережу ЄС».
За результатами перемовин було розроблено декілька направлень співпраці з європейськими авіаційними органами та міжнародними фінансовими організаціями. У разі застосування надання знижки на аеропортові збори на польоти до/з України протягом трьох років – тобто на період відновлення після війни – це в першу чергу слугуватиме підтримкою авіакомпаній, що безпосередньо вплине на вартість квитків. Таким чином, пасажирам буде доступніше здійснити переліт. До того ж керівництво аеропорту звернулось до Європейської комісії стосовно заниження або відміни додаткових податків, які деякі країни застосовують до авіаперевезень.