06.11.23 

ImageПасажиропотік через мережу європейських аеропортів у третьому кварталі порівняно з тим же періодом минулого року збільшився на +12,1%.

Про це йдеться у звіті про повітряний рух за вересень і третій квартал 2023 року, який публікує ACI EUROPE.

Незважаючи на стабільно вищі ціни на авіаквитки та тривалий тиск зростання інфляції, літні місяці продемонстрували дуже високі показники в цілому.

Порівняно з рівнями до пандемії (3 квартал 2019 року) пасажиропотік у 3 кварталі склав -3,1%, що означає значне покращення порівняно з першою половиною року (-7,7%) і вказує на постійний прогрес у напрямку досягнення рівня перевезень 2019 року.

В третьому кварталі Лондон-Хітроу – найзавантаженіший аеропорт Європи за пасажиропотоком – вперше з початку пандемії COVID-19 перевищив показники трафіку за 2019 рік, а майже половина європейських аеропортів відновила обсяги трафіку 2019 року (48%).

Олів’є Янковец, генеральний директор ACI EUROPE, прокоментував: "Пік літнього сезону наблизив європейські аеропорти до повного відновлення пасажиропотоку, причому попит значною мірою протистояв інфляційному тиску, значно вищим тарифам на авіаквитки та геополітичній напруженості. Але крім позитивних заголовних цифр, спостерігалися значні відмінності в показниках трафіку як на національному, так і на окремих ринках аеропортів. Вони відображають вплив війни в Україні та загалом структурні зміни на авіаринку. Попит на відпочинок і змішаний попит є головним, і все ще в основному зосереджений на внутрішньоєвропейських і трансатлантичних маршрутах - і значною мірою зумовлений розширенням пропускної здатності наддешевих перевізників".

Він додав: "Ця реальність авіаційного ринку супроводжується посиленням конкурентного тиску на аеропорти та постійними фінансовими проблемами. На відміну від авіакомпаній, які змінюють свою цінову владу та публікують рекордні прибутки, аеропорти все ще намагаються відобразити інфляційний тиск у своїх зборах з користувачів, а їх прибутковість залишається нижчою, ніж необхідно для задоволення інвестиційних потреб".

Серед аеропортів ЄС+ найкраще відновлення пасажиропотоку в третьому кварталі до рівня 2019 року відбулося в аеропортах Люксембургу (+13,3%), Греції (+12,9%), Португалії (+11,0%), Мальти (+6,5%) і Хорватії (+ 6,4%).

На іншому кінці спектру, на який вплинула війна в Україні та закриття російського повітряного простору для авіакомпаній ЄС, аеропорти Фінляндії (-32,8%), які залишаються зі значно нижчими рівня пасажиропотоку до пандемії результатами. Інші країни ЄС+, які також відстали у своєму відновленні, включали Словенію (-26,1%), Швецію (-21,1%), Болгарію (-19,6%), Німеччину (-18,3%), Латвію. (-16,8%) і Чехію (-15,6%).

Аеропорти решти Європи продовжували демонструвати надзвичайну динамічність у третьому кварталі, за винятком аеропортів в Україні, які втратили комерційне авіасполучення з лютого 2022 року.

Серед великих країн, аеропорти Туреччини перевищили рівень третього кварталу 2019 року на +6,0%, тоді як російські аеропорти повідомили про -0,6%.

Аеропорти в Ізраїлі (-0,1%) майже повністю відновилися до рівня до пандемії (третій квартал 2019 року), але показники зараз погіршилися через конфлікт, який спалахнув минулого місяця.

Помітні найкращі показники в регіоні включають аеропорти в Албанії (+114,9%), завдяки розширенню ультрабюджетних перевізників, а також аеропорти в Узбекистані (+99,9%), Вірменії (+70,9%) і Казахстані (+46,3%). всі вони виграють від зміни транспортного руху після загострення війни між Росією та Україною.