Наявний флот Альянсу для систем бортового попередження та управління (AWACS) наближається до завершення експлуатації.
В НАТО повідомили про ухвалення найдорожчого на цей час проєкту заміни літаків-розвідників системи AWACS, які експлуатуються з 1980-х, модифікованою версією літака Boeing 737.
Виробництво шести нових літаків Boeing E-7A Wedgetail має розпочатися найближчими роками, і очікується, що перший літак буде готовий до експлуатації до 2031 року.
"Літаки спостереження та управління мають вирішальне значення для колективної оборони НАТО, і я вітаю зобов’язання членів Альянсу інвестувати кошти у висококласні засоби", – сказав Генеральний секретар НАТО Єнс Столтенберг. "Об’єднуючи ресурси, члени Альянсу можуть спільно купувати й управляти основними активами, придбання яких було б занадто дорогим для окремих країн. Ці інвестиції в найсучасніші технології демонструють силу трансатлантичної оборонної співпраці, оскільки ми продовжуємо адаптуватися до більш нестабільного світу".
E-7 Wedgetail — це вдосконалений літак раннього попередження та управління, який забезпечує ситуаційну обізнаність та функції командування та контролю. Оснащений потужним радаром, літак може виявляти ворожі літаки, ракети та кораблі на великих відстанях і може направляти винищувачі НАТО на їхні цілі. Сполучені Штати, Сполучене Королівство та Туреччина також або літають на Wedgetail, або планують його використовувати. Він базується на воєнізованій версії лайнера 737.
З 1980-х років НАТО експлуатує літаки E-3A бортового попередження та контролю (AWACS). Очікується, що E-7теж матиме свою головну базу в Гайленкірхені та зможе працювати з кількох передових пунктів по всій Європі.