27.11.23 

ImageКомпанія Airbus успішно випробувала новий спрощений інтерфейс взаємодії людини та машини (HMI) разом із розширеними автономними функціями у межах проекту під кодовою назвою Vertex.

Ці технології, розроблені компанією Airbus UpNext, використовують керування з допомогою планшету із сенсорним екраном і спрямовані на спрощення підготовки та управління місією, зменшення навантаження на пілота гвинтокрила та подальше підвищення безпеки.

Про це повідомила прес-служба Airbus. 

"Літаюча лабораторія" компанії Airbus Helicopters виконувала повністю автоматизований польот, починаючи з запуску, руління, зльоту, польоту за маршрутом, заходу на посадку та приземлення під час тестового польоту протягом однієї години. Під час польоту пілот стежив за системою, яка здатна виявляти непередбачені перешкоди та автоматично перераховувати безпечну траєкторію польоту. За потреби пілот може легко змінити керування через планшет і продовжити місію. Період льотних випробувань тривав з 27 жовтня по 22 листопада на заводі Airbus Helicopters у Маріньяні, Франція.

"Ця успішна демонстрація повністю автономного польоту від зльоту до посадки є чудовим кроком до зменшення робочого навантаження на пілота та спрощеного HMI, який команда Airbus Urban Air Mobility має намір застосувати на гелікоптерах CityAirbus NextGen. Завдяки інформації, яку надають лідари на борту, система також може застосовуватися для вертольотів під час польотів на низьких висотах поблизу перешкод", - сказав Майкл Аугелло, генеральний директор Airbus UpNext.

Airbus Helicopters продовжить удосконалювати різні технології, які входять до складу Vertex: датчики та алгоритми на основі цифрового бачення для визначення ситуації та виявлення перешкод; fly-by-wire для вдосконаленого автопілота; а також розширений інтерфейс "людина-машина" у формі сенсорного екрану та нашоломного дисплею для моніторингу та контролю під час польоту.