15.12.23 

ImageКопіювання американського турбодвигуна ТРЕ331-12, який встановлюється на російські легкомоторні літаки ТВС-2МС (модифікований Ан-2), може тривати від трьох до п'яти років, заявили у країні-агресорі. Можливо.

Компанія "Русавіапром", що займається виробництвом літаків цієї моделі, готова надати двигун компанії Honeywell для вивчення та відтворення технології, розповів гендиректор "Русавіапрому" Олексій Крюков.

"На сьогоднішній момент найголовніша проблема - це силова установка та гвинт, тому що вони американські. Наше завдання - зрозуміти, чи можливо шляхом реверс-інжинірингу цього двигуна випустити оперативно силову установку російського виробництва, що задовольняє нашим потребам. Я ставлю цифру три-п'ять років" до серії", - сказав Крюков.

Компанія "Русавіапром" ініціювала проект з реінжинірингу шляхом аналізу працюючого двигуна виробництва американської компанії Honeywell, вивчення його компонентів, аналізу матеріалів та подальшого відтворення технології спільно з інженерами Новосибірського державного технічного університету та російськими технологічними компаніями, що мають компетенції в галузі двигунобудування. Зокрема, інтерес до проекту виявили Інститут теоретичної та прикладної механіки ім. С. А. Християновича СО РАН, Інститут теплофізики ім. С. С. Кутателадзе ЗІ РАН, ОКБ ім. А. Люльки філія ПАТ "ОДК-УМПО", Інститут двигунів та енергоустановок Самарського університету, Томський політехнічний університет, ЦІАМ, S7 Space, Центр технологічної компетенції адитивних технологій, паливна компанія Росатома "ТВЕЛ" та інші.

Крюков розповів, що зараз потреба російської авіації становить не менше 60 двигунів такого класу, це достатній обсяг, щоб говорити про серійне виробництво.

Вартість нового двигуна Honeywell ТРЕ331-12 складає 80 млн. рублів. За даними Крюкова, оцінка світового ринку на сьогоднішній день показує, що у світі виробляється близько 50 тис. двигунів такого класу на рік. "Якщо ми заберемо хоча б 5% ринку, це буде 2,5 тис., а це вже добрий обсяг, щоб виробляти їх серійно", - сказав він. Хто буде покупати контрафактні двігуни - він не розповів.

Крюков додав, що зараз компанія має можливість отримувати двигуни з-за кордону, проте ця можливість може закінчитися.

У 2024 році в планах компанії випустити шість літаків ТВС-2МС, у 2023 році ремоторизовано чотири апарати.

Літаки ТВС-2МС розробляються і виробляються в Новосибірську і є вкраденою модернізованою версією біплана Ан-2, який випускався з кінця 1940-х років і тривалий час був основою малої авіації.