12.02.24 

ImageФСБ провела обшуки в Росавіації у кримінальних справах про нібито "незаконне виведення з-під російської юрисдикції" майже 60 цивільних літаків та гелікоптерів.

Про це пишуть ЗМІ країни-агресора. 

Як вважають представники російського гестапо, починаючи з березня 2022 року, ці борти були продані в тому числі в "недружні країни", після чого три вертольоти нібито брали участь у бойових діях на боці України, а Іл-76 доставляли вантажі з вимкненими відповідачами, щоб їх маршрути не можна було відстежити.

Саме ця історія, за словами джерел, призвела до відставки у вересні 2023 року Олександра Нерадько, який очолював Росавіацію протягом 14 років.

Кримінальну справу за статтею про недбалість порушено стосовно Петра Козирєва, Христини Биваліної та її колишнього заступника Анни Жильцової, яку звільнили з агентства у червні 2023 року після того, як на її робочому місці виявили антивоєнний плакат. На Христину Биваліну також завели кримінальну справу про перевищення посадових повноважень.

Згідно з інформацією на сайті Росавіації, з березня 2022 року по червень 2023 року включно з Держреєстру цивільних повітряних суден рф було виключено 43 борти у зв'язку з їх продажем за кордон. Серед них числяться лише два літаки Іл-76 та шість вертольотів Мі-8.

П'ять із цих восьми бортів (один Іл-76 і чотири Мі-8), за даними порталу Russianplanes.net, раніше експлуатувалися в Росії авіакомпанією "Абакан Ейр".

Після дереєстрації три машини отримали киргизьку прописку, щодо двох даних немає. Другий Іл-76 зараз експлуатує азербайджанська авіакомпанія Silk Way Airlines. Ще один Мі-8 до квітня 2023 року був у парку "Вектор АПК", зараз його експлуатує невідома авіакомпанія, ймовірно, борт має молдавську реєстрацію. Ще одним Мі-8 не відомий ні минулий, ні поточний експлуатант.

У Мінтрансі росії вважають, ці повітряні судна вилетіли з Росії під приводом чартерних рейсів чи інших програм і мали повернутися назад. Ні тимчасове, ні постійне вивезення бортів не оформлялося.