15.03.24 

ImageВідкриття аеропорту в місті Ужгород потребує інвестицій у сотні мільйонів доларів на його модернізацію, адже наразі з цього аеропорту можуть вилітати та сідати не всі типи літаків.

Про це в інтерв?ю Новини.LIVE сказав депутат ВР Володимир Крейденко.

"Справді, аеропорт в Ужгороді – це 2 хв злету, і літак вже у європейському просторі. Але постає питання, чи актуально наразі вкладатися в аеропорти, коли гроші необхідні армії. Мова про сотні мільйонів доларів чи євро. Це якщо ми хочемо сучасний аеропорт і сучасні смуги. Це точно не дешево", – уточнив Крейденко.

Проте найголовнішим питанням, за його словами, є безпека пасажирів та їх страхування. Дозволи на відкриття авіарейсів видає міжнародна організація ІКАО, яка й займається цивільною безпекою та цивільним сполученням.

Наразі, на переконання Крейденка, жодних методологій щодо відкриття авіапростору в Україні від них не надходило.

В аеропорту "Ужгород" перевагою є те, що літаки злітають або заходять на посадку через повітряний простір Словаччини, однак він, за словами експерта, має коротку смугу, на яку можуть сідати далеко не всі літаки. До того ж відсутня пасажирська інфраструктура, - таку думку також висловив авіаексперт Кирило Новіков в ефірі Українського радіо.

За словами експерта, у західних регіонах найкраще готові за інфраструктурою аеропорти "Львів", а також "Чернівці" та "Тернопіль". 

"Будь-яке летовище має свої плюси і мінуси. На мою думку, логічніше було б говорити про відновлення цивільної авіації у контексті саме вантажних перевезень, адже вантажні перевезення складають чималу частку в економічному відновленні навіть під час воєнного стану", - вважає Новіков.

Щодо аеропорту "Бориспіль", експерт вважає, що він може запрацювати, але в дуже обмеженому вигляді, адже навіть найсучасніші комплекси не можуть забезпечити стовідсоткового закриття неба. 

Також що в Україні під час війни сценарій відновлення цивільного авіасполучення буде нереалістичним, допоки безпека аеропортів і літаків не буде забезпечена на максимально можливому рівні, вважає авіаційний експерт Костянтин Криволап. Він заявив, що найбільш підготовлений для рестарту роботи аеропорт "Київ".

Про це колишній інженер із випробувань конструкторського бюро "Антонов" заявив в ефірі "Єдиних новин". За його словами, делегації вже приїжджали до Львівського, Ужгородського та столичного летовищ.