28.03.24 

ImageНа початку березня стало відомо, що Греція планує реорганизацию структури Повітряних Сил, в межах якої літаки F-16 Block 50 мають бути модернізовані, а на F-4 Phantom, F-16 Block 30 і Mirage 2000-5 шукають покупців.

За інформацією грецького видання Kathimerini, з деякими потенціними покупцями вже налагоджені контакти.

Зараз Україна готується к отриманню F-16. За інформацією видання, Київ через посередників виявив інтерес до грецьких F-4 Phantom, а також до будь-яких інших західних літаків.

Афіни не збираються приймати поспішних рішень, F-4 будуть зняті з експлуатації, коли прибудуть F-35, тоді як для заміни Mirage 2000-5 план передбачає створення другої ескадрильї Rafale. 

Однак є питання не лише цілих платформ, а й їх частин. Можлива модернізація F-16 Block 50 до Viper залишить невикористаними радари, датчики, системи зв’язку тощо, на які вже шукають покупців і безсумнівно, що серед іншого інтерес висловила Україна.

За інформацією аналітика Колбі Бадвара, біля 10 радарів APG-68(V9) та інщих систем від F-16 Block 52 будуть доступні у найближчий час. 

Хоча F-16A/B Block 15/20 MLU, які Україна має отримати, були модернізовані до стандарту Block 50/52, єдине, що не було модернізоване, це їхні радари. У них залишився менш потужний APG-66(V)2A.

Експерти кажуть, що оригінальні планери A/B фактично можуть прийняти більший і важчий радар APG-68.

Однак, залишаються питання, якщо ці радари будуть придбані для українських F-16, чи є підрядники та вільні засоби для виконання робіт із заміни, та чи можна забезпечити фінансування для цього починання?

Придбання цих радарів і закупівля додаткових F-16 для України має бути головним пріоритетом. Це логічне використання частини коштів з Фонду допомоги Україні в 5 мільярдів євро з Європейського фонду миру.