23.05.24 

ImageНаціональне бюро розслідувань на транспорті оприлюднило Остаточний звіт за результатами розслідування інциденту викочування ПС за межі ЗПС під час посадки з літаком SAAB 340В UR-ELZ, що експлуатується ПрАТ "Міжнародна акціонерна авіаційна компанія "УРГА", що стався 01.06.2023 під час посадки на аеродромі Тімбукту (Республіка Малі).

Згідно звіту, 1 червня 2023 року, вдень, у візуальних метеорологічних умовах (ВМУ), літак SAAB 340В, державний та реєстраційний знаки UR-ELZ, що експлуатується ПрАТ "МААК "УРГА", виконував політ за завданням Місії ООН за маршрутом Бамако – Тімбукту (Республіка Малі).

Крім членів льотного екіпажу, на борту літака перебували 27 пасажирів, бортпровідник та інженер з технічного обслуговування. 

Після приземлення в аеропорту Тімбукту, о 14:18 UTC, та установки важелів управління двигунами (PLs) в положення земного малого газу (ground idle) не спрацювала індикація готовності до застосування режиму реверсу лівого двигуна (L-Beta), а другий пілот повідомив КПС про спрацювання індикації лише для правого двигуна (R-Beta). КПС перемістив важелі керування двигунами (PLs) на кути, що відповідають сектору реверсу, що викликало зворотну тягу правого двигуна та, як наслідок, одночасне виникнення розвертаючого моменту вправо. Незважаючи на вжиті льотним екіпажом заходи, повітряне судно викотилось за межі злітно-посадкової смуги (далі - ЗПС).

Внаслідок інциденту літак пошкоджень не зазнав. Екіпаж, пасажири, бортпровідник та службовий пасажир тілесних ушкоджень не отримали.

Комісія дійщла висновку, що причиною інциденту, викочування літака за межі ЗПС під час посадки, стало переміщення важелів управління двигунами (PLs) у сектор реверсу до спрацювання світлової індикації Beta та недостатні дії з утримання літака на ЗПС. Сприяючим фактором стало несинхронне встановлення PLs з різницею кутів у 6°.