24.05.24 

ImageНаціональне бюро розслідувань на транспорті оприлюднило попередній звіт за результатами розслідування авіаційної події з літаком АТ-3 R100 UR-CSB, який належить ТОВ "Льотна школа Кондор".

Згідно з матеріалами, 10-го квітня 2024 року о 05:00 UTC екіпаж літака АТ-3 R100 UR-CSB, ТОВ "Льотна школа Кондор", у складі пілота-інструктора та слухача-пілота, відповідно до польотного завдання, виконував навчально-тренувальний політ в зону в районі ЗПМ Хмельницький. Згідно завдання ліве сидіння в кабіні літака займав слухачпілот, праве сидіння – пілот-інструктор.

Після передпольотної підготовки літак на злітному режимі почав розбіг та на швидкості 45 вузлів відірвався від землі, здійснив над полосою розгін до швидкості 65 вузлів та розпочав набір висоти. Пілотував літаком слухач-пілот.

На висоті приблизно 170-180 футів екіпаж відчув вібрацію двигуна і побачив падіння обертів. Пілотінструктор швидко взяв керування літаком на себе, перевів літак в горизонтальний політ, підтримуючи швидкість 65 вузлів. Щоб припинити вібрацію інструктор прийняв рішення зменшити оберти двигуна до 4200-4400 об/хв, але вібрація не припинилась. Далі оберти продовжили падати і інструктор був змушений перевести літак на зниження, щоб не втратити швидкість одночасно ухиляючись від зіткнення з деревами та шукаючи придатне місце для вимушеної посадки. Зіткнення з деревами вдалося уникнути, але за деревами було приватне поле зоране плугом під посів, тому довелось одвертати ще ліворуч на край поля де літак втративши висоту і швидкість практично з лівим нахилом грубо приземлився і скапотував.

Слухач-пілот тілесних ушкоджень не отримав і самотужки вибрався з кабіни та допоміг вибратись інструктору, який отримав травму правої частини голови. Пожежі не було. Літак отримав значні пошкодження.

На даному етапі розслідування, НБРТ продовжує збір та аналіз речових доказів та обставин аварії. Технічне розслідування аварії планується завершити у 3 кварталі поточного року.