США, Велика Британія, Канада, Австралія та Нова Зеландія заявили, що армія Китаю "агресивно вербує" західних пілотів винищувачів.
Про це повідомило видання Financial Times.
За інформацією видання, Національний центр контррозвідки та безпеки США та його партнери з мережі обміну розвідувальними даними Five Eyes випустили попереджувальний бюлетень, що Пекін продовжує вербувати чинних і колишніх пілотів із країн НАТО, попри спроби заблокувати цю практику.
"Щоб подолати свої недоліки, армія Китаю агресивно залучає західних військових талантів для навчання своїх авіаторів, використовуючи приватні фірми по всьому світу, які приховують свої зв’язки з КНР і пропонують новобранцям непомірні зарплати", – заявив очільник Національного центру контррозвідки та безпеки Майкл Кейсі.
Занепокоєння з цього приводу посилилося після того, як у 2022 році стало відомо про те, що приватна школа Test Flying Academy of South Africa використовувала 20 пілотів військово-повітряних сил, флоту та армії Великої Британії у відставці для допомоги в навчанні китайських військових пілотів, пишуть журналісти.
Кейсі зазначив, що західні союзники досягли певних успіхів у запобіганні вербування, але зусилля Китаю продовжують "розвиватися у відповідь". Він наголосив, що попереджувальний бюлетень мав на меті висвітлити постійну загрозу та застерегти західних пілотів від допомоги Китаю.
"Для деяких колишніх військових пілотів можливість знову літати на екзотичних винищувачах може бути привабливою, тим паче якщо це супроводжується високою зарплатою", – розповів Financial Times один американський посадовець.
Видання зазначає, що у бюлетені Five Eyes стверджується, що вербувальники використовували "мерзенні методи", які приховували причетність Китаю. Вони також націлювалися на бортінженерів, персонал центру повітряних операцій та експертів, які розуміються на військовій тактиці. У межах навчання вони намагалися отримати знання про сучасну західну авіацію та тактику, яка може бути використана, наприклад, у війні з Тайванем.
У бюлетені зазначили, що вербувальники пропонували вигідну оплату за роботу в Китаї, Південній Африці та інших країнах. Західних пілотів вони шукали через хедхантерів і професійні сайти.