Міжнародний аеропорт "Бориспіль" оприлюднил роз'яснення щодо публікації, яку опублікував у своєму дописі в соцмережах народний депутат Олексій Гончаренко 13.06.2024 стосовно кредиту аеропорту "Бориспіль" від ДП "Морський торговельний порт "Південний".
Міжнародний аеропорт "Бориспіль" був, залишається зараз та буде у майбутньому головними повітряними воротами України. За результатами останнього довоєнного року, аеропорт обслужив 65% всіх авіапасажирів у країні та більше 80% всіх вантажів, що прилітали або відправлялись з українських аеропортів.
Не зважаючи на припинення обслуговування комерційних рейсів з 24 лютого 2022 року, державний аеропорт продовжує свою діяльність.
Адже основні завдання аеропорту зараз це –
- захист інфраструктури аеропорту,
- постійна підтримка операційної готовності
- збереження трудового колективу, висококваліфікованих працівників.
Ми впровадили масштабну програму зменшення видатків, залишивши лише найнеобхідніше:
- Зарплати. На сьогодні, аеропорт "Бориспіль" це єдиний аеропорт у країні, який продовжує зберігати висококваліфікований персонал.
- Комунальні платежі для утримання інфраструктури, збереження державного майна аеропорту та орендарів (у тому числі оплату енергоносіїв).
- Нагальні операційні витрати на охорону та технічне обслуговування аеродромів, терміналів, техніки та обладнання. Також велика кількість повітряних суден, які зберігаються в аеропорту та потребують технічного обслуговування та підтримки льотної придатності.
Окремо слід зазначити, що підприємство продовжує сплачувати податки до державного бюджету країни (більше 500 млн грн протягом 2022-2023 років).
Протягом майже двох років , з лютого 2022 року до грудня 2023 року, аеропорт не отримував будь-яких доходів, будь-якої зовнішньої допомоги та фінансував свою діяльність за рахунок внутрішніх ресурсів: власних коштів, які мав у розпорядженні, а також економії від програми реструктуризації, відтермінування виплат за кредитами та іншими зобов’язаннями.
Вичерпавши власні резерви за більше ніж 2 роки війни, аеропорт звернувся у найкритичніший момент свого існування до свого власника — держави в особі Міністерства інфраструктури та Кабінету Міністрів України — для знаходження фінансування з альтернативних джерел задля збереження аеропорту.
Одним із можливих рішень розглядається надання матеріальної допомоги(позики) НА ПОВОРОТНІЙ ОСНОВІ від іншого державного підприємства, тобто ДП «Морський торговельний порт «Південний». Варто зазначити, що така практика є розповсюдженою в державному секторі України.
Прес-служба МА "Бориспіль"