21.06.24 

ImageУ російських винищувачах використовуються компоненти 244 компаній із 22-х країн світу.

На це вказує новий звіт НАКО (Independent Anti-Corruption Commission), пише ОПК.

Зокрема, експерти проаналізували понад 2000 деталей із 6-ти літаків – п'яти Су різних модифікацій та одного Міг. Самі деталі та інформація про них – отримані від військових та урядових джерел. Дані лягли в основу звіту "Крила війни: Аналіз західних компонентів у російських винищувачах", котрий НАКО презентувала разом із іншими експертами, які досліджують російське озброєння, а також формують санкційну політику щодо Росії.

Згідно зі звітом, у російських винищувачах використовуються компоненти 244 компаній із 22-х країн світу. Найбільше цих компонентів – 64% – завозять із США. Решту – із Японії, Швейцарії, Німеччини, Франції, Великої Британії, Тайваню та Нідерландів. У Росію товари західних компаній переважно потрапляють через треті країни – за такою схемою працюють щонайменше 58 основних військових підприємств. Так Росія переймає досвід інших авторитарних режимів, зокрема Ірану, який знаходиться під санкціями вже багато років.

"Іран вибудував по всьому світу мережу постачальників критичних технологій, які дуже фахово, дуже часто кримінально постачають Ірану необхідні товари. Це юридичні, фізичні особи, дипломати, які працюють в різних країнах, можуть швидко реєструвати різні фірми, пересуватися між країнами, організовувати транзакції. Тож країни-партнери повинні працювати на випередження, щоб допомогти нам зупинити російську воєнну машину", – заявила виконавча директорка Незалежної антикорупційної комісії (НАКО) Олена Трегуб.

Лише у 2023 році Росія витратила щонайменше 4,2 млрд доларів на електронні комплектуючі, які можуть використовувати для військових цілей, показало дослідження. Майже 55 % компонентів, ідентифікованих у винищувачах РФ, є критично важливими для російського ВПК. І цей потік компонентів, за словами Агії Загребельської, очільниці напрямку мінімізації корупційних ризиків в санкційній політиці НАЗК, продовжує рух різними ланцюжками постачання.