Національне бюро розслідувань на транспорті оприлюднило Інформаційний Бюлетень щодо стану безпеки польотів цивільних ПС України у травні 2024 року.
За інформацією, що надійшла до НБРТ у травні 2024 року при експлуатації комерційних цивільних повітряних суден (ПС) України та під час експлуатації ПС авіації загального призначення, що внесені до Державного реєстру цивільних ПС сталися 8 інцидентів під час транспортних комерційних перевезень та 1 інцидент з іноземним повітряним судном.
08.05.2024 о 14:37 при виконанні рейсу UNO 858 за маршрутом Бені-Гома (ДР Конго) на літаку Ан-26-100 UR-UZK, авіакомпанії "Константа", під час заходження на посадку на висоті 90 метрів сталася відмова радіовисотоміра (РВ-5МД1), стрілка покажчика висоти завмерла і не реагувала до самої посадки. Посадку на аеродромі Гома виконано благополучно.
Після зарулювання на стояку, під час післяпольотного огляду була виконана перевірка працездатності висотоміра вбудованим контролем, проте стрілка покажчика висоти не рухалась та залишалася на позначці 90 метрів. Після заміни покажчика висоти (УВ?5М) висотоміра (РВ?5МД1), ПС було допущене до подальшої експлуатації.
09.05.2024 об 11:19 при виконанні рейсу UNO 506P за маршрутом РумбекДжуба (Південний Судан) на літаку Ан-26-100 UR-UZA, авіакомпанії "Константа", під час польоту на крейсерському ешелоні виникли неправильні показання магнітного курсу на комбінованому пілотажному приладі гіроіндукційного компасу (ГИК-1) правого пілота. КПС прийняв рішення продовжувати політ за маршрутом. Посадку на аеродромі Джуба виконано благополучно.
Під час післяпольотного огляду була виконана заміна підсилювача (У-8М) гіроіндукційного компасу (ГИК-1), а ПС було допущене до подальшої експлуатації.
10.05.2024 об 11:40 при виконанні рейсу SEU845 за маршрутом Іракліон (Греція) – Кишинів (Молдова) на літаку UR-SQD, авіакомпанії "СкайАп МТ", під час набору висоти до крейсерського ешелону, після обходу грози на ешелоні FL200, коли на метеолокаторі не спостерігалося ознак грози, попереду літака відбувся розряд блискавки. Усі системи літака працювали в штатному режимі, КПС прийняв рішення продовжувати політ за маршрутом. Після чого екіпаж проінформував інженерну службу Експлуатанта та зробив відповідний запис до AFML.
Посадку на аеродромі Кишинів виконано благополучно.
11.05.2024 о 12:38 при виконанні рейсу UNO 858 за маршрутом Бені-Гома (ДР Конго) на літаку Ан-26-100 UR-UZК, авіакомпанії "Константа", під час підготовки до руління з метою виконання польоту, після увімкнення системи антиобледеніння літака, а саме вимикача обігріву скла "Обогрев стекла ослабл" сталося розтріскування зовнішнього, не силового, шару лобового скла правого пілота. КПС прийняв рішення затримати виліт до усунення несправності. Після заміни скла, що обігрівається (А-10) другого пілота, політ за маршрутом було виконано без зауважень.
13.05.2024 о 14:44 при виконанні рейсу UNO 691P за маршрутом Могадішо-Беледуейне (Сомалі) на літаку Ан-26Б UR-UZG, авіакомпанії "Константа", під час підготовки літака до вильоту, на аеродромі Могадішо, була виявлена короткочасна, декілька секунд, поява помилки «f0202» системи TCAS. Після огляду роз’єму антени (ANT-67A) та очищення контактів помилка зникла. В подальшому політ за маршрутом було виконано без зауважень.
28.05.2024 о 10:59 при виконанні рейсу UNO 506P за маршрутом Джуба-Рубкона (Південний Судан) на літаку Ан-26-100 UR-UZA, авіакомпанії "Константа", під час підготовки літака до вильоту, на аеродромі Джуба, була виявлена неправильна індикація (коливання) тиску оливи на вході лівого двигуна. З метою усунення несправності було виконано заміну індуктивного датчика (ИДТ?8). В подальшому політ за маршрутом було виконано без зауважень.
28.05.2024 о 12:05 при виконанні рейсу UNO 506P за маршрутом Рубкона-Джуба (Південний Судан) на літаку Ан-26-100 UR-UZA, авіакомпанії "Константа", під час післяпольотного огляду, на аеродромі Джуба, була виявлена ненадійна робота (індикація) радіовисотоміра РВ?5. З метою усунення несправності було виконано заміну трансивера ПП-5МД1, а ПС допущене до подальшої експлуатації.
29.05.2024 об 11:35 при виконанні рейсу UNO 858 за маршрутом Ентеббе (Уганда) – Гома (ДР Конго) на літаку Ан-26-100 UR-UZK, авіакомпанії "Константа", під час польоту на покажчику дистанційного авіагоризонту (АГД-1) були виявлені часті коливання силуету літака по крену (+/? 3~5о вліво ~ вправо). Після натискання кнопки "АРРЕТИРОВАТЬ" та вимкнення/ввімкнення авіагоризонту, несправність не зникла.
КПС прийняв рішення продовжувати політ за маршрутом. Посадку на аеродромі Гома було виконано благополучно.
Під час післяпольотного огляду, з метою усунення несправності було виконано заміну покажчика дистанційного авіагоризонту (АГД-1С), а ПС допущене до подальшої експлуатації.
ПОДІЇ, ЩО СТАЛИСЯ З ПС ІНОЗЕМНОЇ РЕЄСТРАЦІЇ
17.05.2024 о 07:21 після виконання навчально-тренувальних парашутних стрибків в районі ЗПМ Спетару (Румунія) з літака Ан-2 YR-PBU, що належить державному аероклубу Румунії "Aeroclubul României", при виконанні посадки з курсом 50о , перебуваючи на посадковій прямій літак потрапив в умови дощу. Внаслідок чого під час післяпосадкового пробігу скло кабіни почало запотівати, що в свою чергу призвело до сильного погіршення видимості та дезорієнтації пілота. Не усвідомлюючи, що колеса заблоковані і ковзають по траві, КПС продовжував гальмування. Через кілька секунд літак скапотував та перекинувся на дах.
КПС та другий пілот тілесних ушкоджень не отримали та самостійно покинули літак. ПС отримало пошкодження лопатей гвинта, верхньої частини крила, вертикального стабілізатора та керма напрямку.
Розслідування проводить Уповноважений орган з розслідування безпеки та аналізу цивільної авіації (AIAS) Румунії.