Єврокомісія запустила програму ESOCA (European eco-System for Outsized Cargo Airlift – екосистема для стратегічних транспортних літаків), результатом якої має стати створення важкого транспортного літака.
Про це повідомив італійський портал Analisi Difesa.
На даний момент проект профінансовано сумою в 20 мільйонів євро, та протягом півтора року мають бути проведені науково-дослідні роботи.
Лідерами програми є європейські авіаційні гіганти Airbus і Leonardo, але також задіяні низка інших компаній і дослідницьких установ з багатьох країн: Італії, Франції, Німеччини, Іспанії, Греції, Фінляндії, Нідерландів і Польщі.
Причиною запуску програми стали проблеми з доступом до літаків Ан-124 "Руслан". Ці найбільші транспортні машини у світі використовувалися європейськими збройними силами для глобального перекидання сил - важкої техніки, великої кількості солдатів одночасно, постачання та гуманітарної допомоги. Донедавна НАТО розраховувало на орендовані українські (а до 2018 року навіть російські) літаки Ан-124 "Руслан".
У проекті задіяні наступні компанії та организації:
- AIRBUS DEFENCE AND SPACE GMBH (Коорлинатор) - Germany
- AIRBUS DEFENCE AND SPACE SA - Spain
- AIRBUS DEFENCE AND SPACE SAS - France
- ELLINIKI AEROPORIKI VIOMICHANIA ANONYMI ETAIREIA - Greece
- GMV AEROSPACE AND DEFENCE SA - Spain
- INDUSTRIA DE TURBO PROPULSORES S.A.U. - Spain
- ISD LYSEIS OLOKRIROMENON SYSTIMATONANONYMOS ETAI REIA - Greece
- LEONARDO - SOCIETA PER AZIONI - Italy
- PRICEWATERHOUSECOOPERS ADVISORY SAS - France
- SAFRAN AIRCRAFT ENGINES - France
- SAFRAN ELECTRONICS & DEFENSE - France
- SIEC BADAWCZA LUKASIEWICZ-INSTYTUT LOTNICTWA - Poland
- STICHTING KONINKLIJK NEDERLANDS LUCHT - EN RUIMTEVAARTCENTRUM - The Netherlands
- TEKNOLOGIAN TUTKIMUSKESKUS VTT OY - Finland