03.07.24 

ImageКолишній президент–генеральний конструктор ДП "Антонов"  Дмитро Ківа звернувся до Президента України Володимира Зеленського з відкритим листом, в якому попередив про високу ймовірність втрати вітчизняної школи військово-транспортного та спеціального літакобудування.

При цьому авіаконструктор запропонував главі державі конкретний зміст пропозицій західним партнерам щодо спільного виробництва сучасних літаків, включно на заміну Ан-124-100 "Руслан", пише видання OPK.

В листі, зокрема зазначається наступне:

Європейські країни повідомили про запуск програми ESOCA (європейська система з вантажних перевезень) зі створенню важкого транспортного літака на заміну Ан-124-100. Згідно з європейською програмою ESOCA передбачено аналіз можливостей створення необхідного для ЄС важкого транспортного літака (без участі України) на заміну літака Ан-124, кількість яких суттєво зменшилась.

При цьому ДП "Антонов" як багаторічний розробник і виробник транспортних та військово-транспортних літаків, має успішний досвід у створенні великої кількості типів транспортних літаків. ДП "Антонов" планував на літаку Ан-124-100 імпортозаміщення на європейські та західні матеріали, обладнання, двигуни та інші компоненти. Конструктори визначили, що модернізований літак за техніко-економічним характеристикам (вантаж-дальність, витрати палива, маса пустого та ін.) згідно з розрахунками, мав би суттєву перевагу над існуючим літаком. Зокрема, завдяки застосуванню матеріалів, комплектуючих виробів, двигунів та обладнання європейського виробництва модернізований літак Ан-124 може мати максимальну злітну вагу 450 тонн і максимальну комерційну вагу 170 тонн.

Дм.Ківа для участі в програмі з європейським союзом щодо створення важкого транспортного літака запропонував наступні кроки:

  • Основну аеродинаміку та компоновку літака залишити на базі Ан-124-100.
  • Двигуни встановити англійські Rolls Roys або американські General Electric.
  • Встановити сучасну скляну кабіни з пілотажним навігаційним обладнанням (Thales, Honeywell).
  • Здійснити заміну частини обладнання і систем на європейські та західні. Конструкторську і технологічну документацію перенести з паперової на цифрову.
  • Пресовані панелі крила довжиною 28 метрів необхідно замінити на конструкцію для виготовлення в ЄС.
  • Роботи зі створення нового модернізованого літака повинні проводитися концерном Airbus, ДП «Антонов» та іншими європейськими компаніями.
  • Виробляти крила літака в Великобританії, частини фюзеляжу в Німеччині, частини агрегатів на ДП «Антонов» і кінцева зборка у Франції.
  • Розробка такого модернізованого літака буде тривати 4-5 років і коштувати близько 3 млрд. доларів.

Загалом створення нового європейського літака такого класу буде коштувати не менше 10 млрд. доларів та потребуватиме термін часу у 8-10 років.

Крім того, Дм. Ківа нагадав, що з 2015 року підприємство не розробило і серійно не випустило жодного літака, а також втратило можливість та діючи угоди і контракти з європейськими та іншими партнерами.

Раніш повідомлялось, що Єврокомісія запустила програму ESOCA (European eco-System for Outsized Cargo Airlift – екосистема для стратегічних транспортних літаків), результатом якої має стати створення важкого транспортного літака