03.07.24 

ImageКерівник Украероруху Андрій Ярмак бере участь у Всесвітній конференції з безпеки польотів 2024 (World Overflight Risk Conference 2024), що проходить у Варшаві та організована Агенцією Європейського Союзу з безпеки авіації  і світовим лідером оцінки ризиків з безпеки польотів у галузі цивільної авіації Osprey Flight Solutions.

Про це він повідомив в Facebook.

"Це триденний фаховий захід, покликаний зробити наступний крок до розвитку системи оцінки ризиків безпеки польотів та реагування на безпекові виклики сьогодення. Низка конфліктів, що відбулися та ще відбуваються в усьому світі, продемонстрували різні підходи авіаційних регуляторів та експлуатантів літаків у відповідь на загрози безпеці польотів - як під час запровадження обмежень та/або заборон на виконання польотів, так і під час їх скасування", - написав Андрій Ярмак.

За словами Андрія Ярмака, Україна має унікальний практичний досвід у питаннях встановлення зон обмежень використання повітряного простору країни та відновлення потоків повітряного руху протягом останніх 10 років.

З 2014 року Украерорух має справу з важкими викликами, спричиненими військово-політичною та економічною ситуацією в країні та світі: тимчасова окупація Криму, збиття літака Malaysian Airlines MH17 та подальше часткове закриття повітряного простору на Сході України, взаємні обмеження на виконання польотів з рф та Білоруссю, повномасштабна війна.  

Щоразу для збереження аеронавігаційної інфраструктури та висококваліфікованих фахівців операційного напрямку менеджментом підприємства застосовувалися жорсткі антикризові заходи та стратегії, які забезпечили ліквідність підприємства, здатність надання аеронавігаційних послуг найвищих стандартів та забезпечення безпеки польотів, а також дали змогу реагувати на перерозподіл повітряних потоків.

Найбільшим викликом під час подібних кризових подій є пошук балансу між економічними метриками підприємства та забезпеченням безпеки польотів, оскільки  будь-яка криза суттєво зменшує дохід та погіршує фінансове становище.

Керівник Украероруху представив учасникам досвід України по відновленню польотів у міжнародному повітряному просторі над Чорним морем у Сімферопольському районі польотної інформації.

Як відповідь на тимчасову окупацію Криму у тісній співпраці з Євроконтролем Україна в серпні 2015 року розробила стратегічний документ під назвою Оцінка ризиків при організації повітряного руху (SafetyCase), що запровадив спеціальні процедури планування польотів у визначеній частині повітряного простору.  Подальша багаторічна робота з відновлення потоків повітряного руху довела ефективність застосування поетапного підходу до відновлення польотів, про що свідчить статистика збільшення кількості польотів та  числа авіакомпаній у довоєнний період.

Через повномасштабну агресію рф повітряний простір над Україною нині є недоступним для використання цивільними повітряними суднами. Тож на сьогодні одним із пріоритетів для держави є відновлення транспортного потенціалу країни.