Компанії Airbus, Leonardo та Sikorsky отримали контракти на дослідження концепції щодо розробки гвинтокрила наступного покоління, який буде введено в експлуатацію в найближчі десятиріччя.
Беруть участь у проекті наступного покоління Rotorcraft Capability (NGRC) чотири з п’яти основних західних виробників військових вертольотів (Boeing відсутній), а на початку цього року Bell оголосив про партнерство з Leonardo щодо розробки на основі конвертоплана.
Контракти, що укладені Агентством НАТО з підтримки та закупівель (NSPA), яке керує проектом від імені шести держав-членів, передбачають, що кожен учасник тендеру надасть до осені наступного року до двох "інтегрованих концептуальних досліджень".
Потім NSPA надасть свої рекомендації до кінця 2025 року залученим країнам: Франції, Німеччині, Греції, Італії, Нідерландам і Великобританії. Канада також приєднається.
Airbus співпрацює з дочірніми компаніями Collins Aerospace і Raytheon і виробником ракет MBDA, щоб проаналізувати дві інтегровані концепції військового гвинтокрила нового покоління. Виконавчий директор Airbus Helicopters Бруно Евен сказав, що для високошвидкісного елемента NGRC компанія запропонує рішення на основі архітектури Racer, а якщо швидкість є менш пріоритетною для держав-учасників, наступне покоління NH Industries (NHI) NH90 може запропонувати рішення.
Airbus Helicopters є партнером консорціуму NHI з Leonardo Helicopters і GKN/Fokker.
Цифрові візуалізації, опубліковані виробником, показують здебільшого звичайний вертоліт, за винятком невеликих штовхаючих гвинтів, встановлених на горизонтальних стабілізаторах біля хвостового гвинта.
Початкові технічні характеристики все ще вимагають вертольота, який подорожує швидше, ніж гвинтокрил сучасного покоління: оптимальна крейсерська швидкість повинна перевищувати 410 км/год.
Компанія Sikorsky, яка має розробити концепції на основі своєї коаксіальної компаундної технології X2, також зібрала консорціум постачальників першого рівня для проекту.
Він включає BAE Systems і дочірню компанію Malloy Aeronautics, ELT Group, ESG Elektroniksystem und Logistik, GE Aerospace, Hellenic Aerospace Industry, Kongsberg, Liebherr-Aerospace Lindenberg, MAGroup, Rheinmetall, Safran і Terma.
"Ми впевнені, що наш гвинтокрил X2 забезпечить НАТО інтегрованою системою, яка поєднує в собі швидкість, радіус дії, маневреність, живучість і оперативну гнучкість, дозволяючи командирам і авіаторам здійснювати операції в кількох сферах, необхідні для стримування постійно зростаючих загроз протягом наступних десятиріч", - сказав Енді Адамс, віце-президент компанії Lockheed Martin Sikorsky Future Vertical Lift.
Sikorksy підкреслює переваги коаксіальної конструкції X2 перед конвертопланом, особливо коли йдеться про вертикальний політ.
Крім партнерства з Bell, Leonardo Helicopters співпрацює з GE Aerospace, Hensoldt, в якому вона має частку, Leonardo DRS, MBDA, голландським аерокосмічним науково-дослідним інститутом NLR, Rolls-Royce і Safran.
Джан П’єро Кутільо, керуючий директор Leonardo Helicopters, повідомив: "Наша пропозиція буде розроблена на основі передових досліджень концепції конвертоплана, використовуючи міцний та усталений досвід команди консорціуму Leonardo".
Материнська компанія Bell Textron підтвердила співпрацю з Leonardo, а виконавчий директор Скотт Доннеллі надав деякі натяки щодо їх стратегії. "Напевно, ніхто не здивований, що ми шукаємо потенційне рішення з використанням конвертоплана", - сказав Доннеллі на авіасалоні у Фарнборо.
Контракти з NGRC на загальну суму 17,1 мільйона євро (18,5 мільйона доларів) були укладені після того, як шість компаній були відібрані в травні. Відхилені були консалтингова компанія Deloitte, литовська компанія Jetcopter і канадська фірма Bornea Dynamics.
Першу пару концептуальних досліджень уже було надано компаніям GE Aerospace і Lockheed для вивчення нових рішень силових агрегатів і відкритої системної архітектури.