На навчання пілота МіГ-29 або Су-27, який побував у боях, знадобиться лише чотири місяці.
Про це в інтерв'ю "Суспільному" розповів Джеффрі Фішер - полковник Повітряних сил США у відставці, за плечима якого сім місій в Іраці, Афганістані й на Балканах, а також високі посади у Пентагоні, в американських дипломатичних місіях у Європі й штаб-квартирі НАТО.
Про це заявляли американські інструктори, які оцінювали українських колег, що прибули на навчання до штату Аризона, каже він.
"Я був розлючений на уряд США через пілота на позивний Nomad. Він роками літав на МіГ-29. Його прийняли в програму обміну — це підвищення кваліфікації. Ця людина щодня виконувала бойові завдання, а їй довелося опановувати гвинтовий винищувач T6 Texan поруч з тими, хто тільки вчився літати. Інструктори казали: цей хлопець нам не треба. Мовляв, він навчає нас, тямить у літаках краще за нас, брав участь у боях.
При цьому його навички на Міг-29 почали розмиватися. На жаль, після того, як він повернувся, у нього був один чи два вильоти на МіГ-29, а тоді його збили. Для уряду США було б набагато цінніше якби він, наприклад, почав навчати російської тактиці у школі TOPGUN. Або якби вчився польотам на F-16. Але тоді бюрократи у Вашингтоні не хотіли змінювати політику", - розповів Фішер.
Він уточнив, що це була спеціальна програма підготовки іноземних пілотів з різних країн. Це окрема історія від школи навчання на F16, яку зараз проходять українські пілоти на базі національної гвардії у Тусоні.
Джеффрі Фішер розуміє, що Україна не може відправити геть усіх бойових льотчиків на навчання, бо вони воюють. Також там, де вони тренуються за кордоном, мають бути доступні слоти для цього.
Одна з ідей, яку Джеффрі Фішер вважє цікавою - це Іноземний повітряний легіон. Є тисячі пілотів F16 на пенсії. Вони, ймовірно, все ще могли б пілотувати ці літаки. І це стосується не лише американців. F16 були в Греції, Туреччині, Єгипті, в країнах Бенілюксу, Норвегії, Японії. Тож може бути міжнародний легіон іноземних пілотів з усього світу.