Національне бюро розслідувань на транспорті оприлюднило Інформаційний Бюлетень щодо стану безпеки польотів цивільних ПС України у липні 2024 року.
За інформацією, що надійшла до НБРТ у липні 2024 року при експлуатації комерційних цивільних повітряних суден (ПС) України та під час експлуатації ПС авіації загального призначення, що внесені до Державного реєстру цивільних ПС сталися 4 інциденти під час транспортних комерційних перевезень та одна катастрофа під час навчально-тренувальних польотів.
01.07.2024 о 10:32 при виконанні рейсу UBG205 за маршрутом Дака (Бангладеш) – Ченнай (Індія) на літаку В738 UR-SQC, авіакомпанії «СкайАп», при виконанні посадки сталося зіткнення з птахом.
Під час післяпольотного огляду були виявлені рештки птаха на лівій основній опорі шасі без пошкоджень ПС.
04.07.2024 о 16:40 після виконання рейсу CVK7001 та посадки на аеродромі П'єштяни (Словацька Республіка) на літаку Ан-12Б UR-CNN, авіакомпанії «Кавок Ейр», після зарулювання на місце стоянки, екіпаж вимкнув двигуни та виконав післяпольотний огляд, без зауважень. Після цього до літака був під’єднаний тягач і почалася його буксировка, під час якої персонал з ТО помітив витікання палива в районі дренажного трубопроводу камери згорання силової установки (СУ) №1 і випаровування палива з підкапотної зони.
Під час виконання робіт з пошуку несправності за напрямком ЛіД були оглянуті фільтра тонкого та грубого очищення – чисті, фільтр паливний КТА – чистий, обертання гвинта згідно технічних умов (ТУ), сторонніх шумів не виявлено, ушкоджень, що свідчили б про імовірне загорання палива у підкапотній зоні не виявлено. Загалом зауважень за напрямком не виявлено. При розборці роз’єму було виявлено корозійне пошкодження проводу, що привело до роз’єднання в місці пайки ніжки ШР. Після виконання робіт з ТО літак було допущено до подальшої експлуатації.
09.07.2024 о 09:10 при виконанні рейсу UBG322 за маршрутом Маскат (Оман) – Дака (Бангладеш) на літаку В738 UR-SQC, авіакомпанії «СкайАп», під час передпольотного огляду КПС виявив пошкодження покришки колеса №1 основної опори шасі у вигляді горизонтального порізу довжиною 25 мм та помітне пошкодження каркасу корду. Після огляду пошкодження інженерно-технічним персоналом організації з технічного обслуговування літаків (АМО) було виконано заміну пошкодженого колеса, а літак повернений до експлуатації без обмежень.
30.07.2024 о 03:03 при виконанні рейсу HYM345 за маршрутом Кишинів (Молдова) – Шарм-еш-Шейх (Єгипет) на літаку В738 UR-SQG, авіакомпанії «СкайАп», під час передпольотного огляду екіпаж виявив накопичення гідравлічної рідини на лівому крилі та на поверхні стоянки, в районі передкрилка №4. Під час огляду літака інженерно-технічним персоналом АМО “Аеросервіс” було знайдено витік гідравлічної рідини з трубопроводу (PN 256A2225-7) керуючого гідроциліндру передкрилка №4 (Actuator of Leading Edge Slat #4). Після усунення несправності було виконано політ за маршрутом без
27.07.2024 о 09:15 (за Київським часом) при виконанні навчально-тренувального польоту, в зоні призначеній для відпрацювання техніки пілотування ЗПМ "Цунів", на літаку Скаетон К-10 Свіфт UR-KAI, експлуатант ТОВ "Західноукраїнська школа авіації", на 43-й хвилині польоту було втрачено зв’язок координатора польотів з пілотом літака.
О 09:55 під час виконання пошукових робіт з повітря, на кукурудзяному полі, на відстані 10 км від аеродрому Цунів на околиці села Лісновичі, Городоцького району, Львівської області, було виявлено зруйноване повітряне судно. Пошуково-рятувальна група, що прибула на місце події виявила на борту літака тіло загиблого пілота.
Розслідування катастрофи проводить НБРТ.