Наприкінці серпня компанія "Атлон Авіа", розробник і виробник, представила "Фурію"-2, безпілотник, значно більший за свого попередника.
Про особливості нового борта та складнощі, з якими стикалась компанія в процесі своєї роботи, розповів співзасновник компанії "Атлон Авіа" Артем В?юнник в інтерв'ю dev.ua.
"Фурія" А2-С - це великий літак, який прийшов на заміну поточного борта А1-СМ, що зараз виробляється серійно, постачається у війська і вже 10 років працює на нашу артилерію, корегуючи вогонь.
Друга "Фурія", як і модель А1-СМ, - тактичний борт, призначений працювати разом з артилерією для розвідки та корегування вогню. Робоча дистанція першої "Фурії" складає 50 км, але за потреби борт може пролетіти й значно більше, зокрема, загалом до 200 км разом із поверненням до оператора. Технічні характеристики "Фурії"А2-C наразі не розголошуються. Але прототип показав дуже гарні показники, зокрема, майже шість годин польоту.
"Борт має великий внутрішній об'єм і, на відміну від поточної «Фурії», дає змогу поставити туди все, що ми хочемо. Зокрема, сучасні приймачі GPS-сигналів, комп’ютери, корисне навантаження, тобто ми можемо переосмислити фактично майже все, і маємо величезний запас об'єму для того, щоб ще ставити й ставити. Тобто ця модель безпілотника - фундамент, на якому в найближчі 10 років можна будувати, розвивати та покращувати борт", - повідомив Артем В?юнник. - "Можливість поставити сучасний потужний комп’ютер на борт дає змогу нам застосовувати тут й AI. І вже розробляються певні рішення на базі штучного інтелекту, які будуть крутитись усередині цього літака, щоб забезпечувати насамперед його живучість, тобто забезпечуючи оптичну навігацію. Це режим, який в умовах, коли зникають всі канали зв?язку та GPS, дає змогу літаку в 10 випадках із 10 повернутися додому."
За словами співзасновника компанії "Атлон Авіа", на сьогодні компанія на рік може виготовити близько 400 комплексів і 2000 додаткових літаків. "Щодо обсягів виробництва великого літака, сподіваюсь, ми вийдемо на такі цифри, але це буде також залежати від потреби та замовлень", - повідомив він. - Ми ж масштабували виробництво під час війни, і за пів року-рік збільшили потужність, фактично більш як у 20 разів. І тут зробимо, скільки буде треба. Залежить усе тільки від нашого замовника".