17.09.24 

ImageХарківському авіаційному заводу виповнилось 98 років

17 вересня 1926 року на дошці оголошень адміністративного будинку з'явився наказ: "Через значне розширення діяльності авіамайстерень, розвитку в них власного літакобудування й переведення їх на виконання великих замовлень, авіамайстерні УПШ із цього числа перейменовуються в „Авіазавод ім. Раднаркому УРСР“". 

Таким чином, ця дата — 17 вересня 1926 року — стала днем народження Харківського авіаційного заводу. Костянтин Калінін був призначений директором і головним конструктором підприємства.

Становлення авіабудування у Харкові йшло важко: не вистачало кваліфікованої робочої сили, були відсутні матеріали, недостатньо було заводської площі й коштів. 

Проте, літак К-2 був закінчений, успішно пройшов випробування, налітав за літний сезон восени 1927 року 129 годин без аварій. На заводі його обробили з урахуванням зауважень випробувачів: обшили дюралем передню частину фюзеляжу, обтягнули полотном обтічники підкосів шасі, розмістили додатковий бензобак, істотно змінили конструкцію кіля й повороту.

Виробничий план авіаційного заводу на 1928 рік передбачав випуск 8 літаків. У документації із січня фігурували позначення К-3 і К-4: КБ постійно вдосконалювало машину, створювало нові її модифікації. 

Уперше в заводській практиці було вирішено будувати літаки не поштучно, а відразу по три — чотири одночасно. Групова закладка агрегатів затягувала початковий етап виробництва, але в майбутньому обіцяла економію засобів і часу.