Національне бюро розслідувань на транспорті оприлюднило Інформаційний Бюлетень щодо стану безпеки польотів цивільних ПС України у серпні 2024 року.
За інформацією, що надійшла до НБРТ у серпні 2024 року при експлуатації комерційних цивільних повітряних суден (ПС) України та під час експлуатації ПС авіації загального призначення, що внесені до Державного реєстру цивільних ПС сталися 4 інциденти під час транспортних комерційних перевезень та одна аварія під час авіаційних робіт та навчально-тренувальних польотів.
10.08.2024 о 18:35 при виконанні рейсу AIZ415 за маршрутом Ларнака (Кіпр) – Батумі (Грузія) на літаку В738 UR-SQE, авіакомпанії "СкайАп", під час зниження з ешелону польоту FL350 до FL310 спрацювала бортова система запобігання зіткненням ПС у повітрі в режимі рекомендації на ухилення від зіткнення (TCAS RA). КПС виконав маневр для запобігання зіткненню і зайняв ешелон FL310. Конфліктний борт виконував політ на ешелоні FL300. КПС поінформував диспетчера ОПР про подію і продовжив політ до аеродрому призначення Батумі. Посадку виконано благополучно.
20.08.2024 о 10:11 при виконанні рейсу UNO 691P за маршрутом Малакаль – Джуба (Південний Судан) на літаку Ан-26-100 UR-UZJ, авіакомпанії "Константа", під час заходження на посадку сталася відмова системи TCAS. Посадку виконано благополучно. Під час післяпольотного огляду, було виявлено несправність антени ANT-67A, що призвело до відмови системи TCAS. Під час виконання робіт з усунення несправності, антену було замінено, після чого робота TCAS була відновлена, а літак допущено до подальшої експлуатації.
30.08.2024 о 12:35 при виконанні рейсу CVK-7028 за маршрутом о. Сал (Республіка Кабо-Верде) – Форталеза (Бразилія) на літаку Ан-12БП UR-CKM, авіакомпанії "Кавок Ейр", під час польоту на ешелоні FL180 спрацювала сигналізація "Стружка в маслі СУ-"». Екіпаж провів огляд усіх показників роботи СУ-3, інших відхилень виявлено не було. Після брифінгу екіпажу, КПС прийняв рішення про повернення на аеродром вильоту. Відповідний запит був наданий диспетчеру. Захід на посадку і посадка на аеродромі о. Сал виконані без зауважень.
30.08.2024 о 21:40 при виконанні рейсу UBG346 за маршрутом Шарджа (OAЕ) – Дакка (Бангладеш) на літаку В738 UR-SQB, авіакомпанії "СкайАп", під час виконання заправки літака стався витік палива з дренажних отворів правого напівкрила.
03.08.2024 о 15:37 при виконанні навчально-тренувального польоту із ЗПМ "Палукніс" (EYVP) (Литва) на планері SZD-48-3 "Jantar Standard 3" UR-KABV, експлуатант "ТСО України", під час заходження на посадку планер втратив швидкість та зіткнувся із землею поза межами ЗПМ. Внаслідок аварії планер було пошкоджено, а пілот (громадянин України) отримав тілесні ушкодження.
Розслідування аварії проводить Відділ з розслідування подій на транспорті Міністерства юстиції Республіки Литви.
09.08.2024 о 17:40 при виконанні приватного польоту із ЗПМ "Таураге" (EYTR) (Литва) на літаку Аеропракт A22 L2 LY-UCB (держава розробника – Україна), експлуатант приватна особа, під час польоту по колу над ставком у селі Вайділай, Таурагського району, літак почав знижуватися нижче безпечної висоти та, як результат, зіткнувся із водною поверхнею. Внаслідок катастрофи літак повністю зруйновано. Під час проведення пошуково-рятувальних робіт пасажира було врятовано, проте КПС літака з місця події зник безвісти.
Розслідування катастрофи проводить Відділ з розслідування подій на транспорті Міністерства юстиції Республіки Литви. Відповідно до пункту 5.18 Додатку 13 до Чиказької конвенції, НБРТ призначило уповноваженого представника для участі у розслідуванні.
18.08.2024 о 10:25 при виконанні приватного польоту із ЗПМ "Таполька" (LHTP) (Угорщина) на тандемному параплані BGD DUAL 2, власник та експлуатант Планерна Асоціація "Siresz" (Угорщина), під час східчастого самопідйому на висоті близько 100-150 м, параплан увійшов у пікіруючу спіраль і зіткнувся із землею. Внаслідок події пілот – громадянин Угорщини та пасажир – громадянин України загинули.
Розслідування катастрофи проводить Бюро з безпеки на транспорті Угорщини.