01.10.24 

ImageВійськово-повітряні сили Індії мають парк із 105 середніх тактичних військово-транспортних літаків Ан-32, які були поставлені в 1984 по 1991 роках.

Літак має чудові характеристики в жарких і високогорних умовах, характерних для гірських регіонів Індії, і Індія значною мірою залежить від Ан-32 для повітряного обслуговування військ, розгорнутих уздовж північного кордону, перевезення вантажів, десантування та медичної евакуації, пишуть індійські ЗМІ.

У червні 2009 року Індія підписала угоду на 400 мільйонів доларів з українською компанією "СпецТехноЕкспорт" щодо оновлення парку літаків Ан-32 із 105 літаків, продовження терміну служби до 40 років та вдосконалення авіоніки.

Згідно з угодою, 40 літаків Ан-32 мали проходити модернізацію до версії Ан-32RE в Україні, щорічно модернізувались 10 літаків.

Україна мала модернізувати решту 64 Ан-32 на першій базовій ремонтній базі ВПС Індії у Канпурі, використовуючи свої матеріали та персонал.

Зараз проект модернізації дуже відстає від графіка. Раніш планувалось, що модернізація індійських Ан-32 буде завершена до 2025 року – на вісім років пізніше за початковий план.

"Модернізація літаків, що залишилися, планується поетапно в залежності від поставок комплектів модифікації Україною. Існує брак деяких запчастин російського походження через напружені відносини між Росією та Україною", - казав в 2019 році Міністр оборони Індії Шріпад Наяк.

Станом на 2024 рік Індія планує модернізувати ще 60 Ан-32 в Індії до 2028-29 фінансового року зі швидкістю 15 літаків на цикл капітального ремонту, на ремонтних базах в Канпурі та в Чандігарху. Але питання щодо комплектуючих залишається.

Літаки ВПС Індії Антонов Ан-32 оснащені двома турбогвинтовими двигунами АІ-20ДМ. Двигуни Івченко-Прогрес АІ-20ДМ виробляються на "Мотор Січ" у Запоріжжі (Україна) та на Пермському моторному заводі (ОДК-Пермські двигуни) у Пермі (Росія). Запасні частини для двигунів AI-20ДМ, які використовуються ВПС Індії, надає Україна.

Однак після початку півномасштабного вторгення Запоріжжя та "Мотор Січ" регулярно обстрілюються російським агресором, що ускладнює виробництво та постачання двигунів для Індії.

Під час візиту Прем’єр-міністру Індії Нарендра Моді 23 серпня 2024 року він та Президент Зеленський обговорили різні сфери співпраці, зокрема оборону, економічні зв’язки, науку та технології.

За інформацією індійських ЗМІ, Моді намагався переконати Україну відкрити в Індії спільні підприємства з виробництва запчастин для військової техніки, що постачається в Україну. 

Крім авіаційних двигунів Ан-32, оборонне обладнання, яке використовується та важливе для експлуатації в Індії, включає газотурбінні двигуни для військових кораблів ВМС Індії.

У серпні Bloomberg повідомляв, що українська державна компанія "Зоря-Машпроект" веде переговори з індійськими компаніями приватного сектора щодо спільного виробництва газових турбін, які використовуються індійськими військовими кораблями. Дві країни також обговорюють виробництво літаків і авіаційних двигунів в Індії.

Спільне виробництво українських газових турбін в Індії дозволить Індії зберегти свій флот літаків Ан-32 і фрегатів проекту 11356, пишуть індійськи ЗМІ.