Компанія Aero Vodochody перейменувала свій літак L-39NG на L-39 Skyfox, оскільки готується збільшити поставки оновленого одномоторного реактивного навчально-тренувального літака до В’єтнама, Угорщини та місцевому оператору LOM Praha.
Aero Vodochody планує щороку виробляти 12 екземплярів дозвукових реактивних літаків з двигунами Williams International FJ44-4M цього та наступного року, пише FlightGlobal.
Компанія оголосила про нову назву на форумі Future Forces у Празі 16 жовтня. У церемонії на оборонній виставці був присутній президент Чехії Петр Павел.
Aero Vodochody передала свій перший Skyfox військово-повітряним силам В’єтнаму 16 серпня і з тих пір відправила ще вісім до Ханоя. Ще три літаки, які мають бути поставлені цього року, завершать початкове замовлення, але виконавчий директор компанії Віктор Сотона сподівається на наступні зобов’язання.
Два літаки для Повітряниз Сил Чехії вже поставлені, а ще два мають бути доставлені до кінця року.
Перший угорський літак з восьми замовлених буде доставлено до кінця наступного року, хоча угорські пілоти вже тренуються на цьому літаку. Будапешт замовив ще чотири Skyfox у розвідувальній конфігурації, але Aero Vodochody все ще розробляє цю версію.
Також триває техніко-економічне обґрунтування того, як угорський літак може бути "грипенізований" із коригуванням польотних параметрів, щоб зробити їх більш узгодженими з літаками Saab Gripen, які експлуатуються Угорщиною. У квітні компанія Aero Vodochody підписала меморандум про взаєморозуміння (MoU) зі шведським виробником.
Два інших потенційних клієнта, які раніше висловлювали сильний інтерес у замовленні літака – Сенегал і Гана – з тих пір скасували переговори, посилаючись на проблеми з бюджетом, розповів Сотона.
Однак, за його словами, Африка залишається основним цільовим ринком, оскільки повітряні сили регіону мають приблизно 200 застарілих Л-39. "Aero Vodochody" проводило технічне обслуговування, капітальний ремонт або модернізацію багатьох із них, тому підтримує відносини з клієнтами, каже Сотона. Більша частина з решти приблизно 500 L-39, які все ще літають, належать приватним пілотам або навчальним організаціям.
Словаччина є ще одним потенційним покупцем. Інші можливі майбутні клієнти серед членів і союзників НАТО включають Австрію, Болгарію та країни Балтії та Адріатики.
Інша авіаційна програма Aero Vodochody – хоч і неактивна – це L-159, який востаннє вироблявся на початку 2000-х років, хоча компанія виготовила один додатковий літак для Іраку в 2017 році.
Хоча Сотона визнає, що перезапуск програми малоймовірний, він каже, що компанія все ще має все виробниче обладнання. Його амбіції, за його словами, полягають у тому, щоб Aero Vodochody виготовила надзвукову версію вдосконаленого навчального літака, хоча він визнає, що наразі ресурси "дуже зосереджені на Skyfox".
У 2020 році Aero Vodochody було куплено в інвестиційної групи Penta спільним підприємством, до складу якого входять чеська оборонно-безпекова група Omnipol і угорський бізнесмен Андраш Томбор, колишній головний радник з безпеки прем’єр-міністра Віктора Орбана. Omnipol, який два роки тому купив Aircraft Industries у свого російського власника, відповідає за управління Aero Vodochody.